1/21/2019

# Aylak Adam Yayınları # İtalo Svevo # İyi Yaşlı Adamla Güzel Kızın Öyküsü # Kitap Yorumu

İyi Yaşlı Adamla Güzel Kızın Öyküsü - İtalo Svevo


İyi Yürekli Yaşlı Adamla Güzel Kızın Öyküsü

  1861-1928 yılları arasında yaşamış olan İtalo Svevo'nun  gerçek adı "Ettore Schmitz " dir . Çağdaş Avrupa Edebiyatının kurucularından birisi sayılır. Asıl mesleği mühendislik olan İtalo Svevo'nun ölümünden sonra yayımlanmıştır " İyi  Yaşlı Adamla Güzel Kızın Öyküsü  " .

   Kalemini merak ettiğim yazarlarsandı Svevo . Yazarın Zeno'nu Bilinci kitabının ününü de çok duydum ve okumak istediğim kitaplar arasına aldım. Kitabı D&R kampanyasında 12.90 TL ye görmüştüm fakat o anda almaya fırsatım olmadı ve daha sonra da o fiyata bulamadım . Bu konuda büyük pişmanlıklar yaşıyorum. Demek ki istediğim bir kitabı uygun fiyatlı görünce ertelemeden hemen alacağım yoksa bir daha bulamıyorum. Bu bana büyük bir ders oldu:))

İyi  Yaşlı Adamla Güzel Kızın Öyküsü 'nü yazar adından da anlaşılacağı gibi yaşlı bir adam üzerinden anlatıyor. Çok ince olan kitap yazarın usta kalemi sayesinde akıp gidiyor.

  Genç ve güzel bir kıza iş bulması konusunda yardımcı olan yaşlı bir adam kıza daha iyi iş bulmak için görüşmek üzere evine çağırır. Bir akşam yemeğinde konuşmayı planlasa da iş yemekten öteye gider. Yaşlı asam genç kızın cazibesine ve şehvete dayanamaz. Bir süre bu şekilde ilişkileri devam edip yaşlı adam genç kızın yanında kendisini genç hissetse de yaşlı bünyesi bu heyecana dayanamaz ve hastalanır...

Bu noktadan sonra yaşlı adam aslında niyetinin genç kızı koruyup kollamak olduğuna başta kendisini ve sonra bizi inandırmaya çalışır . Bunun için kıza öğütler verir ve hatta işi daha öte noktaya götürerek bir kitap yazmaya başlar.

  Adamın niyeti başta sadece yardım mıdır yoksa kızı kullanmak mı? Gerçekten söylediği kadar iyi niyetli midir ? Yazdığı kitap ile aslında kendi yaptıklarını mantığa büründürme çabasında mıdır? Yoksa yaptığını affedilmez bulduğu için bir çeşit özür dileme yöntemi midir?

Genç kız ise kitapta bir görünüp bir kaybolan pasif bir karakterdir. Onun hakkında fazla bir bilgi olmasa da yaşadıklarından rahatsız olduğuna dair bir emare yoktur . Hatta para için yapamayacağının olmadığını düşündüm .

Hızla okunan kitap yazarın kalemi ile tanışmak için iyi bir başlangıç olabilir.




Kitaptan Alıntılar :


"... insanlar, artık yapacak pek bir şeyleri kalmadığında ve ayaklarına gelen fırsatları görememeye başladıklarında, gerçekten yaşlanmışlardır."

"Yaşlı insanlar  , işin doğası gereği önlerinde pek uzun zaman kalmadığı , bir gözleri toprağa baktığı için acelecidirler biraz." 
" Güzel kadınlar , ilk bakışta bizde hep zeki oldukları izlenimini bırakır. Oysa asıl zeka , güzel bir simanın veya bakışın ardında gizlidir . " 
" Kısa bir süre ,  kendi varlığını hiçe sayıp iyi ve cömert davranmıştı. "
" Sonuç itibariyle ," dedi yaşlı adama , " bizim gibi yaşlılara çok fazla önem veriyorsun. Bu kadar da cazip adamlar değiliz . 






İyi  Yaşlı Adamla Güzel Kızın Öyküsü - İtalo Svevo
Kitabın Adı :İyi  Yaşlı Adamla Güzel Kızın Öyküsü
Yazar :İtalo Svevo
Yayınevi : Aylak Adam Yayınları
Orjinal adı : La Novella Del Buon Vecchio E Della Bella Fanciulla
Çevirmen : Fuat Sevimay
Sayfa Sayısı :80


Bu yaşananlar, yaşlı adamlarla hayatın, nasıl da düzenli aktığını gösterir. Genç bir erkekle birlikteyseniz her bir saatiniz bambaşka duygularla geçer oysa yaşlı bir erkekle birlikteyken, her bir saatin kendine has duygusu vardır. Genç kız, yaşlı adama ayak uydurdu. İstediğinde geldi; adamın işi bittiğinde gitti. Ve aralarda da sevişip, ardından keyifle yemek yediler. Belki yaşlı adamın biraz fazla yiyip içtiğini söyleyebiliriz ama herhalde kıza gücünü, dirayetini göstermek derdindeydi. Yaşlı adamın bu sebeple hasta düştüğünü ima etmek değil niyetim. Elbette bir yaştan sonrası şarabın, yemeğin ve hatta aşkın fazlasını kaldıramaz. Bunlardan birisi, diğerini tetiklemiş olabilir ama yine de bunun üstünde fazla durmuyorum.

Yaşlı bir adamın, genç ve güzel bir kızın çekimine kapılmasıyla başlayan, bireyin vicdanıyla toplumun değerlerinin sınırlarına kadar uzanan; cinsel arzuların yer yer suç ve ceza ekseninde ele alındığı, enine boyuna tartışıldığı bu hikâye, Svevo'nun düşüncelerinin adeta damıtılmış ve bir sarnıçta biriktirilmiş halidir.


                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Harika tanıtım için teşekkürler..alıntı alanlarını gri yazmanız harika oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Bu yazari hic okumadim henüz , not alayim 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.