1/16/2019

# Beni Bul # J.S Monroe # Kitap Yorumu # Nemesis Kitap

Beni Bul - J.S Monroe || Kitap Yorumu

Beni Bul

  Bir yakınınızın , sevdiğinizin ölümünü kabullenmek ve arkada kalan olmak her zaman çok zordur. Peki öldü kabul edilen sevdiğinizin cesedinin hiç bulunamamış olduğunu bir düşünün !! Ölümü kabullenmek daha zor olur. Öldüğüne bir türlü inanamaz ve onu her yerde görmeye ve aramaya başlarsınız , tabii ki yaşamınızın sonuna kadar !

...kelimeleri sayfaya doğru sırayla yerleştirmenin yavaş ve acılı bir süreç olduğunu unutmuşum.

Jar da çok sevdiği Rose 'un ölümünü kabullenememiştir. Çünkü Rose intihar etti denmiş fakat cesedi bir türlü bulunamamıştır. Böyle olunca da Jar onun öldüğünü bir türlü kabul edememiştir. Onu tanıyor ve seviyordur. Rose intihar edecek bir kız değildir ona göre. En olmadık yerlerde Rose 'u gördüğünü sanır hep . Bazen başkası çıkar , bazen de arkasından yetişemez. Aradan beş koca yıl geçmesine rağmen hala onu aramaktan vazgeçmemiştir Jar. Herkes ona bir terapiste gitmesini söyler. Sonunda da Jar bir terapiste gitmeye karar verir...

İki bölüm halinde ilerliyor kitap. Birisinde JAr'ı ve neler yaptığını , düşündüklerini anlatırken diğer bölümde bir günlükten parçalar okuyoruz. Rose'un ağzından yazılmış bir günlük ...

Jar'a destek olan bir arkadaşı vardır bir de Rose'un teyzesi Amy. Amy birgün bozulan bilgisayarının sabit diskinde bir günlük bulur . Şifrelidir bu ve Rose 'a aittir. Bu günlüğü Jar'a verir.

Jar bu günlüğü okumaya başladıkça bambaşka bir Rose ve başka bir dünya bulur..

Rose'un peşinde bir genç adam , sabit diskin peşinde olan polisler , günlükte bahsedilen casusluk eğitimi , bir de kim olduğu anlaşılmayan terapist ...

Yazar farklı bir konu üzerinden güzel bir kurgu planlamış . Psikolojik gerilim tarzında bir roman yazmaya çalışmış. Bir çok okuyucuya göre oldukça başarılı  olan kitap bana göre biraz yavan kaldı. Kitabın başlarında oldukça yavaş ilerliyor ve duygudan da yoksun buldum bu bölümlerde kitabı . Kitabın yarısından sonra konu hızlanmaya , heyecan dozu artmaya başlasa da bu noktada ben sonucu ve olacakları ve olanları tahmin etmiştim ki tam da düşündüğüm gibi oldu. Bu nedenle kitabı okurken gerilmedim , heyecanlanmadım ve şaşırmadım. Keşke bir nebze olsun beni şaşırtabilseydi !! Çok severek aldığım bir kitap daha benim için hayal kırıklığı oldu :(





Beni Bul - J.S Monroe
Kitabın Adı :Beni Bul
Yazar :J.S Monroe
Yayınevi :Nemesis Kitap
Orjinal adı : Find Me
Çevirmen : Nihal Akcan
Sayfa Sayısı :448


Dünya yörüngesinden çıkarsa gideceğimi söylediğim yerde benimle buluş.

O yeri hatırlıyor musun Jar?
Adını buraya yazma riskini göze alamam.Rosa, tam beş yıl önce karanlık bir gecede iskelenin en uç noktasına doğru yürüdü.
Bir süre, girdap yapan derin suları izledi. Sonra da kendini o derinliğe bıraktı. Umut vadeden bir Cambridge öğrencisiydi. Babasını kısa süre önce kaybetmişti. Ölümü trajikti ama beklenmedik değildi.
Yetkililer Rosa’nın intihar ettiğine karar verdiler. Ancak Rosa’nın erkek arkadaşı Jar, buna inanmıyordu. Yıllar boyunca her yerde onu gördü –istasyonda beklerken önünden geçen trenin cam kenarı koltuklarından birinde, yürüyüş yaptığı parktaki bir bankın üzerinde… Gittiği her yerde yanındaydı Rosa. Aradan geçen yıllar Jar’ı, Rosa’nın ölmediğini kanıtlamak konusunda neredeyse takıntılı birine dönüştürdü. Herkes onun paranoyak olduğunu düşünüyordu. Ta ki bir gün Jar, Rosa’nın adresinden gönderilen o e-postayı alana dek:

Beni bul, Jar. Beni bul, onlar bulmadan önce…


                                                            Kozmokitap

4 yorum:

  1. Tanıtımınızdan çok etkilendim.Kitap içinden çok güzel bölümcükleri seçmiş olmalısınız.Ben not aldım okuyacağım.

    YanıtlaSil
  2. Cok dramatik bir kitaba benziyor canim 😊

    YanıtlaSil
  3. kitap yorumlarının tek adresi olarak herkese seni anlatıyorum canım :)

    YanıtlaSil
  4. Merak ettiğim bir kitaptı ama size yavan geldiyse, beni hiç açmaz o. Listemden sileyim hemen :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.