1/30/2019

# Çağatay Yaşmut # Kitap Yorumu # Maceraperest Kitaplar # Oğlak Yayınları

Moda Cinayetleri - Çağatay Yaşmut

Moda Cinayetleri

  Polisiye kitapları çok sevdiğimi her fırsatta dile getirmekten çekinmiyorum. Her tarz kitabı okumayı seviyorum fakat deşarj olmak için de mutlaka polisiyeye ihtiyaç duyuyorum. Monoton hayat akışında aradığım adrenalini onlardan sağlıyorum sanırım  :D

  O kadar polisiye okuduktan sonra genellikle katili ya da suçun hangi amaçla işlendiğini  gücüm iyice arttı. Yüzde doksan olasılıkla tam isabet yapıyorum bu konuda. Kalan yüzde onluk dilimde de tek tahminden öte birkaç tahminim oluyor ve sonuç yine onların arasından çıkıyor. Arada yüzde bir olasılık içinde beni şaşırtan ve tahmin edemediğim şekilde ilerleyen kitaplar oluyor ki bu beni çok mutlu ediyor ve beni şaşırtan yazar en sevdiğim yazar oluveriyor birden. Evde çocuklara da diyorum ben oldum artık. Bir dedektiflik şirketinden teklif bekliyorum diye :)))

Çağatan Yaşmut'un kalemi ile Moda Cinayetleri ile tanıştım . Yazarın hiçbir kitabına denk gelmemiştim daha önce. Bir Başkomiser Galip Polisiyesi serisinin son kitabı Moda cinayetleri. Seri olsa da kitaplar bağımsız olarak okunabiliyor. Ben çok rahat okudum ve herhangi bir eksiklik hissetmedim. Her kitapta farklı bir konu ele alınıyor. Ortak nokta ise olayı araştıran polis ekibi.

 Kitabın adı Moda Cinayetleri olunca siz de benim gibi moda ile alakalı zannetmeyin. İstanbul'un Kadıköy İlçesine bağlı Moda semtinde olduğu için olay isim Moda cinayetleri .

  Jeolog Profesör Aziz eve genç karısına yemek hazırlayıp sürpriz yapmak için eve gelir . Evde onu kötü bir sürpriz karşılar. Bir katilin evine girmiş ve onu beklemektedir. Aziz'i öldüren katil ona istediği pozu verdikten sonra gitmek üzereyken eve karısı Pelin gelir. Bu şansına çok sevinen katil Pelin'e önce tecavüz eder sonra da öldürür.

  Bu olayı araştırma ve katili bulma görevi Başkomiser Galip ve ekibine verilir. Standart prosedür olarak önce oturdukları yer sonra da iş yerlerinde araştırmaya başlayan ekip ekmek kırıntıları toplayarak işlerine devam ederler. İşler öfkeli dini yönden radikal öğrencileri işaret edince onların izlerini bir dergaha kadar isler Galip. Bu noktadan sonra farklı ipuçları da ortaya çıkmaya başlar.

Kitap sadece emniyet ve ipucu peşinden koşan polisleri ve suçu işleyenleri değil polislerin iç dünyalarını ,
özel ilişkilerini , toplumdaki insan manzaralarını , güncel olayları da kitaba dahil ederek anlatmayı tercih ediyor. Farklı açılardan ve farklı konuları ele alarak geniş kapsamlı bir roman oluşturmuş yazar. Hal böyle olunca da merak son sayfaya kadar devam ediyor ve elinizden bırakmadan kitabı okuyorsunuz.

Kitaptaki karakterlere gelirsem Başkomiser Galip ortalama bir insandır. Kitap okumayı ve sosyal aktiviteleri sevmez. Kız arkadaşları vardır fakat bağlanmak istemez. Seks önemlidir onun için. Biraz da ağzı bozuktur ki bu kısımları ben hiç sevmedim. Her fırsatta belirttiğim gibi argoya karşıyım. Dilimizde binlerce güzel kelime varken neden bu kulak tırmalayan kelimeler tercih edilir anlamıyorum. Bu havalı bir olay değil belirteyim  , argoyu havalı olarak görenler için. Komiser Serdar  , iyi bir polis olmasının yanı sıra onun da ikili ilişkilerinde problem vardır. Nişanlısını aldatmış ve bu ortaya çıkınca nişanlısı onu terk etmiştir. Başka kadınla birlikte olduğu halde hala nişanlısını düşünmektedir. Komiser Mustafa ise ekipte yeni sayılıyor. Yaptığı bir hatadan dolayı biraz geride bırakılmaktadır . Tek taraflı olarak bir kızı sevmektedir. İçinde olduğu durum onu yavaş yavaş depresyona sürüklemektedir.

Severek ve bir çırpıda okuduğum bir kitap oldu Moda Cinayetleri . Kitap cep kitap boyutlarında olsa da puntosu normal boyutlarda ve rahat okunuyor. Karakterlerin sevmediğim yönleri olsa da sevdiğim yönleri daha fazla. Çağatay Yaşmut'un kalemini de çok sevdim. Serinin diğer kitaplarını da toplayıp okumayı düşünüyorum.


Başkomiser Galip Polisiyesi Serisi Kitapları :



1- Beyoğlu Çıkmazı
2- Kadıköy Cinayetleri
3- Beni Yavaş Öldür
4- Doktor Ceyda'yı Kim Öldürdü
5- Şarkılar Susunca
6- Moda Cinayetleri
7-Benim Canım Ailem


Moda CinayetleriKitabın Adı :Moda Cinayetleri
Yazar :Çağatay Yaşmut
Yayınevi :Maceraperest Kitaplar
Serisi  : Bir Başkomiser Galip Polisiyesi
Sayfa Sayısı : 368


Kadıköy, Moda’da işlenen kanlı cinayetler ve cinayetlerin peşinde bir başkomiser... Galip bu kez bir profesörün ölümünün ardındaki gizemi çözmeye çalışıyor.

Oğlak Yayınları, polisiye edebiyatın usta yazarlarından Çağatay Yaşmut’un, “Başkomiser Galip Polisiyeleri”nin beşinci kitabı, Moda Cinayetleri’ni yayımlamaktan gurur duyar...
(...) cesedin bırakılış pozisyonu çok garipti. Bunca yıllık meslek hayatımda hiç böyle bir şey görmemiştim. Adamcağız, Kâbe resmi ve dinsel motiflerle bezeli yeşil bir seccadenin üzerinde namaz kılıyormuş gibi, başı secdeye varmış pozisyondaydı. Devrilmeden öylece bırakıldığı gibi duruyordu. Yeşil seccade kanı emdiği için ortaya garip bir renk cümbüşü çıkmıştı. Seccadenin yanına açık bir Kur’an ve siyah bir tespih bırakılmıştı.

Necati, maktulün namaz kılışına son vererek, koca gövdeyi yana doğru devirdi. Göğsüne üç kurşun isabet etmişti...







Çağatay Yaşmut Kimdir ?

Çağatay Yaşmut 1968 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Üniversitesi’nde Ekonometri okudu. Başta bankacılık ve finans olmak üzere, birçok sektörde uzun süre çalıştı. Maltepe Üniversitesi Felsefe bölümünde yüksek lisans yaptı.

2008 yılında Beyoğlu’nun arka sokaklarını anlattığı Beyoğlu Çıkmazı, romanıyla yarattığı Başkomiser Galip tiplemesini, Şarkılar Susunca, Beni Yavaş Öldür, Kadıköy Cinayetleri ve Moda Cinayetleri romanları ile yine Başkomiser Galip maceralarının anlatıldığı Doktor Ceyda’yı Kim Öldürdü? adlı hikâye kitabıyla sürdürdü.

Kadıköy Cinayetleri romanı 2012 yılında “Dünya Kitap Altın Sayfa Polisiye Roman Ödülü”ne layık görüldü. Halen çeşitli dergilerde hikâyeleri yayımlanmakta.

Türkiye Polisiye Yazarları Birliği üyesi olan yazar, evli ve İstanbul’da yaşıyor.

                                                     

3 yorum:

  1. Polisiye de okumak lazım kitap her konuda guzel

    YanıtlaSil
  2. Polisiye romanları severim, tavsiye için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  3. oleey çok hoşuma gitti okurum hem polisiye hem moda oh oh :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.