9/12/2017

# Anatolia Kitap # Babek - Cennetin Kapısı ve Samarra Kuruluş # İlknur Altıntaş # Kitap Yorumu

Babek & Cennetin Kapısı ve Samarra Kuruluş - İlknur Altıntaş || Kitap Yorumu

Babek & Cennetin Kapısı ve Samarra Kuruluş

               " Geçmiş geleceğe açılan kapıdır efendim ; geçmişi bilen geleceği öngörebilir..."

  İlknur Altıntaş'ın Anatolia Yayınları'ndan çıkan yeni kitabı Babek Cennetin Kapısı ve Samarra Kuruluş . Yazara ait iki kitabını okudum daha önce Hallac-ı Mansur Dai , Peçeli ve Köle Türkler.  Kitapları sıra ile okumak isteyenler için Abbasiler serisini  listeliyorum:

 * Babek Cennetin Kapısı ve Samarra Kuruluş
* Peçeli ve Köle Türkler
* HAllac-ı Mansur Dai

  Serinin diğer iki kitabını daha önce okuduğum için yazarın anlatım tarzına aşinaydım ve karakterlerin bir çocuğunun çocuğunu , torununu tanıyordum. Seriyi sondan başa okumanın avantajı olarak:))

    "Tereddüt öldürür oğlum! Tereddüt öldürür. Kararsızlık da öyle!"

808 yılında başlayan kitabımız 864 yılında bitiyor. Bugünkü Irak, Suriye, Türkiye, İran, Libya , Mısır , Tacikistan 'da geçiyor. Abbasiler ,Türkler, Tahiriler, Romalılar, Ermeniler, Mazdekler..  Kitap çok büyük bir coğrafyayı, bir çok milleti ilgilendiren tarihi gerçekleri kurgulayarak anlatıyor bize.

Babek & Cennetin Kapısı ve Samarra Kuruluş



    Çocuk Babek ile tanışıyoruz önce. Bilge ve cesur. Tam da kenahetlerde bahsedildiği gibi birisi oluyor Babek büyüdüğü zaman; cesur, gözükara ve daima doğrunun yanında. Ona kafir diyorlar. O insanların eşit olduğunu ve kimsenin köle olamayacağını söylüyor. Kadın ve erkeğin eşit olduğunu vurguluyor. Adalet istiyor, barış istiyor. Şimdi bu adamı kafir diyerek aşağılayanlara gelelim. Onlar inançlı olduklarını söylüyorlar. Yalan ,iftira, dolandırıcılık, insanları aşağılama, mal , mülk sevdası bunlarda... Ortadaki ironik durum yeterince gözler önünde.



   Abbasiler ve abbasi halifeleri... Doğruyu söylemek gerekirse onları hiç sevmedim. Adil olmaya çalıştıklarını söylediler fakat halk perişan haldeyken onlar zevküsefa içindeydiler. Halife Me'mun çok okumuş ve bilgili bir adam. Aynı zamanda da bilgiye aç .Böyle bir insanın topraklarını daha adil yönetmesini beklerdim. Ondan sonra gelen Ebu İshak ise ayrı bir konu ; ondan nefret ettim. Annesi Türk olduğu için daha iyi olur demiştim fakat tam bir hayal kırıklığı idi.

    Bölgelerini korumak isteyen beyler, açlıktan kırılan bir halk, vergi diye zorlayan bir devlet, köle olarak kaçırılan çocuklar, kaçırılıp cariye olarak satılan genç kızlar, gelecek nesil için savaşıp dünyayı düzeltmeye uğraşanlar...

   Bütün bu karışık olayların arasında filizlenen aşklar, umut olan bebekler... Onların üstlerine karanlık gibi çöken kıskanç ,öfkesini ve hırsını frenleyemeyen bir aşık...

Babek & Cennetin Kapısı ve Samarra Kuruluş


    Kitap hakında yazmak istediğim o kadar çok şey var ki! Sanırım yazmaya başlasam bu konudan da bir kitap çıkar... En iyisi mi siz kitabı okuyun. Ben çok sevdim. İlknur Altıntaş kaleminize yüreğinize sağlık....

 Kitaptan alıntılar:

" İnsanlar ilginçtir efendim. Sürekli erdemlerden bahsederler. Bu onların en süslü sözcükleridir. Gerçek çoğu kez başkadır! Ve en çok gerçek gizlenir. Sözcüklerse genellikle bu sırrın saklanması için kullanılır. Çünkü gerçeğin söze ihtiyacı yoktur. O fışkırır; gözlerden , ellerden , dudaklardan. Her yerden. Ama sözler onu durdurur ; zihni karıştırır; sözler anlaşılmak için değildir; gizlenmek içindir."

" Unutma ki herkesi mutlu etmen mümkün değil! Sen Tanrı değilsin. Adil ol yeter ; bazen acımasız olman gerekecek . Ve asla unutma! Merhamet aklın zehridir..."

"Dikkat yanıltır ; tek bir noktaya odaklanırsan diğerlerini göremezsin! Hepsini görmelisin ! Yani dikkatli değil , farkında olmalısın! "

" Ama büyü diye bir şey yok; büyüleyici olansa zeka ve hayattır. Sürprizlerle doludur; her şey içinde muazzam bir sır gizler ve sırrın ifşası ise hayatın anlamı çocuk!"

"Korku iyidir ; korkusuzluk kötüdür. Cesaretse korkuya rağmen direnmektir."

"Zor kararlar yoktur, kararlar kolay alınır ; zor olan onlarla yaşamaktır Komutan!"

"Mutluluk dediğin şey bir anlıktır Vezir; Gün doğumunda bir çiçeğin yaprağındaki çiğ tanesi gibi!"


 


                    




Kitabın Adı :Babek - Cennetin Kapısı ve Samarra Kuruluş
Yazar :İlknur Altıntaş
Yayınevi : Anatolia Kitap
Sayfa Sayısı :598


    BİR ADAMIN CESARETİYDİ

   MEYDAN OKUMASIYDI

   İSYANIYDI

   DİRENİŞİYDİ

   AYDINLIK VE KARANLIĞIN SAVAŞIYDI!

  TAŞ DUVARLARA KAZINAN, TOPRAĞA KARIŞAN, TARİHİN SARKACINDA İNSANLIK ONURUYDU, UMUDUN BAŞLANGICIYDI.

   GELECEK YAZILIRKEN, GÜN VE GECE BİRBİRİNE KARIŞTIĞINDA, ZAMANIN HAKEMLİĞİNDE, BİR KAHRAMANIN DOĞUMUYDU!


                                                            Kozmokitap

1 yorum:

  1. Kitap alıntılarını çok beğendim bitanemm ve yazarın anlatış tarzını merak ettim doğrusu... Hazır kırtasiye alışverişim zirve yapacak aydayken listeme aldım bitanemm :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.