9/22/2017

# Can Yayınları # Kitap Yorumu # Paul Auster

Kilitli Oda - Paul Auster

Kilitli Oda


Paul Auster’ın kaleminden çıkan New York Üçlemesini sonunda bitirdim.

İlk iki kitabı olan Cam Kent yorumunu 👉 buradan 👈, Hayaletler yorumunu ise 👉 buradan 👈 okuyabilirsiniz.

Cam Kent benden 5 üzerinden 3 puan alırken Hayaletler ise 2 puan almıştı. Böyle olunca da son kitap nasıl olacak, beklentimi karşılayacak mı yoksa bu da hayal kırıklığı mı olacak endişeleri taşıyordum . Kitabı bitirince derin bir nefes aldığımı fark ettim. Bu kitap yani Kilitli Oda benden 5 üzerinden 5 aldı. Serinin en sevdiğim kitabı oldu :)))

Bütün kitapların ortak özelliği New York 'da geçmesiydi. İlk iki kitapta ayrıca dedektiflik konusu işleniyordu. Kilitli Oda ise bir dedektiflik kitabı değildi. Yine kendine özgü bir konusu vardı.

Kilitli Oda 'da baş karakter Fanshawe diyebiliriz. Adı var cismi yok ... Kitap boyunca ondan bahsediliyor, onu çok iyi tanıyoruz fakat kendisi ile tam anlamıyla tanışamıyoruz . Bu nasıl mı oluyor, anlatayım.





Kitaptaki anlatıcımız çeşitli yerlere kısa yazılar , makaleler yazarak hayatını geçirmektedir. Bir gün bir mektup alır. On yıldır görmediği çocukluk arkadaşı Fanshawe 'ın eşinden gelmektedir. Arkadaşının ortadan kaybolduğunu ve onunla görüşmek istediğini bildirmektedir. Bu mektup ile bizde bu iki arkadaşın geçmişini ve yakınlık derecelerini öğreniyoruz anlatıcımızdan.

Eşi Sarah , Fanshawe 'un öldüğünü düşünmektedir. Uzun bir süredir ortada yoktur , kendisi ve küçük oğullarını aramamıştır. Fanshawe, kendisine bir şey olursa bunca yıldır yazdığı yazıları arkadaşına vermesini ve onun inceleyip basılmaya değer ise yayımlanmasını istemiştir.

İnceleme sonunda bu müsvettelerden çok okunan roman , şiir ve oyunlar çıkmıştır. Üstelik anlatıcımız ve Sarah arasında da bir yakınlık olmuştur. Günlerden bir gün ise anlatıcımıza bir mektup gelir, yazan ise Fanshawe 'dır...

Psikolojik gerilim, drama, kara kurgu , bilinmezlik arasında seyreden farklı bir kitaptı Kilitli Oda. Bu kitap bir sona bağlanıyor, bu mutluluk vericiydi benim için. Ayrıca ilk kitaptan tanıdığımız Quinn, Henry Dark ve Stillman 'ın isimleri de geçiyor kitapta.

Her ne kadar ilk iki kitap beni tatmin etmemiş olsa da seri ile birlikte Paul Auster 'ın kalemi ile tanıştım, farklı bir anlatım tarzı gördüm. Geriye dönüp baktığımda seriyi okuduğuma pişman değilim. Okumasaydım yazarı merak edip duracak belki de gözümde fazla büyüyecektim. Bir de ilk kitap Cam Kent nisan ayında Amerkika'da tiyatro oyunu halinde sergilemiş. Eminim ilginç bir oyun olmuştur.

                                     Keyifle kalın , kitapsız kalmayın.

Kilitli OdaKitabın Adı :Kilitli Oda
Yazar :Paul Auster
Yayınevi :Can Yayınları
Orjinal adı :The Locked Room
Serisi : New York Üçlemesi
Çevirmen : İlknur Özdemir
Sayfa Sayısı :143


Paul Auster Kilitli Oda’da kahramanlarını soyut ya da somut kilitli odalara sokarak, özgürlüklerini ancak oradan kaçmakla elde edebilecekleri bir dünya kuruyor. Romanın kahramanı, romancı olmayı isteyen ama o yaratıcı yeteneğe sahip olmayan biri. Umutsuzluğunun son noktasına geldiği sırada çocukluk arkadaşı olan ama uzun zamandır görmediği bir yazar, geride karısını, çocuğunu ve kilit altında sakladığı roman, oyun ve şiir dosyalarını bırakarak ortadan kayboluyor. Romancı olmaya heveslenen kahramanımız kaybolan kişinin kimliğiyle özlediği şan ve şöhrete kavuşabilir mi? yoksa kendi kurduğu bir tuzağın tutsağı mı olur? Paul Auster polisiye tadındaki bu romanında benliğin kilitli kapılarını zorluyor.






Paul Auster Kimdir?

Paul Auster 3 Şubat 1947 doğumlu Paul Auster, çağdaş Amerikan edebiyatının en parlak temsilcilerinden. Yazı yazmaya 12 yaşında başladı. Columbia Üniversitesi'nde Fransız, İngiliz ve İtalyan edebiyatı okudu. Fransızca'dan çeviriler yaptı. 1971-75 yılları arasında Fransa'da oturdu, 1977'de oğlu doğdu, 1979'da babasının ölümünden sonra, onu konu aldığı yaşamöyküsel romanı Yalnızlığın Keşfi'ni yazdı. Denemelerini ve şiirlerini çeşitli yayın organlarında yayınladı. 1981 yılında şimdiki eşi yazar Siri Hustvedt'le evlendi. Yirminci yüzyıl Fransız şiiri üzerine önemli bir antoloji yayınladı. 1986-1990 yılları arasında Princeton Üniversitesi'nde çeviri dersleri verdi. Romancılık, şairlik, çevirmenlik, deneme ve senaryo yazarlığı gibi çeşitli yönlere sahip bir yazar olan Paul Auster, eşi ve iki çocuğuyla New York'ta, Brooklyn'de oturmaktadır.


Paul Auster'in Okuduğum Diğer Kitapları :

* New York Üçlemesi
  1- Cam Kent
  2 - Hayaletler
  3- Kilitli Oda

* Yanılsamalar Kitabı 


                                                     

6 yorum:

  1. Nilüfer'cim şimdi bu yorumunla iyice kararsız kaldım ben:) Yazarı o kadar merak ediyorum ki, sanırım senin gibi düşünüp, okumasaydım gözümde çok büyütecektim diyerek, ilk fırsatta bir deneyeceğim. Hatta bu seriden bile başlayabilirim gibi geliyor, son kitap seni mutlu ettiğine göre, en azından son noktada memnun olurum :) Ellerine sağlık, öpüyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim sen benden çok seversin. Sevgiler canım :))

      Sil
  2. Sevgili Nilüfer. Bugün iyice tanışalım istedim, bloğundaki son yayın buydu. Keyifle okudum. Ben yaşantımdaki bazı engeller nedeniyle kitap okumaya geç başladım. Kişisel blog olduğum için elle tutulur şeyler yazma arzusundayım. Aslında şiir yazmayı seviyorum en çok. Ama düz yazımdan da keyif alıyorum.
    İşte bu nedenle ilgi alanımdakileri ve bana getirisi olacaklarını düşündüklerimi seçtim, onları okuyorum. Genelde felsefe ve Rus Edebiyatına merakım var. Kitap yorumunda gayet profesyonel olmalısın. Seni tanımaktan mutluyum. Ayrıca kitap okuma alışkanlığından dolayı kutluyorum. Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Ece Ablacım, beni çok mutlu ettin. Rus edebiyatını ben de çok severim. Sevgiler :))

      Sil
  3. Merhaba yazarın Şans Müziği kitabını okumanızı tavsiye ederim, okuduğum en güzel kitaplardan biridir :)

    YanıtlaSil
  4. Süper canım keyifli okumaların olsun ;)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.