9/20/2017

# Can Yayınları # Kitap Yorumu # Paul Auster

Cam Kent - Paul Auster

Cam Kent


   Adını sürekli duyduğum ve yazım tarzını merak ettiğim bir yazardı Paul Austen. New York Üçlemesinin ilk iki kitabı bana hediye gelince üçüncüyü de ben aldım ve seriyi tamamlamış oldum. Serinin hepsini bitirip yorumlamayı düşünmüştüm fakat Cam Kent 'i bitirince etkisi geçmeden hemen yazmak istedim.


   Yazarın ilginç bir anlatım tarzı var. Kelimeleri dans ettiriyor , bu dans bazen çok karmaşık bir hale gelebiliyor. Ustaca yan yana gelmiş kelimelere ve kelimelerin ötesindeki anlama hayran kalırken bir taraftan , diğer taraftan da çok uzatmış bu kadar detaya gerek yoktu diyebiliyorsunuz.

Konu ve konunun farklılığı okuyucu olarak benim ilgimin dağılmasını önledi ve kitap bitesiye kadar elimden bırakamadım. Benim ilgimi çekmemiş ve kelime oyunları ile dikkatimin dağılmasını engellemiş olmasaydı kitap uzun süre elimde sürünebilirdi .

   " Her şeyi başlatan yanlış bir numaraydı, telefon gecenin ilerlemiş bir saatinde üç kez çalmış, karşı taraftaki ses birini istemişti, ama o biri kendi değildi. "

  Kitap bu cümleler ile başlıyor ve ilk andan itibaren dikkatleri çekmeyi başarıyor. Baş karakter Quinn bir yazar, polisiye kitap yazarı. Kitaplarını kendi ismi ile yazmadığını belirtiyor.Bu nedenle de bir karakter karmaşası yaşıyor. Quinn olarak geri plana itildiğini, yazar ve kitaplarının baş kahramanı olan  karekterinin kendisini ele geçirdiğini düşünüyor.


 

   Gece gelen bu telefonlardaki ses Paul Auster isminde bir dedektifi aramaktadır. Yazar burada kendi ismi ve eşi Siri'nin ismini de kitaba dahil etmiştir. Başta yanlış numara olduğunu söylese de sonda Quinn oyuna katılır ve kendisinin Auster olduğunu söyler.

   Kendisini tutan Stillman çiftidir. Peter Stillman çocukken babası tarafından yıllarca kapalı ve karanlık bir odada tutulmuştur. Bu olay ortaya çıktıktan sonra Peter yıllarca tedavi görmüştür. Babasının sonunda New York 'a döneceğini öğrenmişlerdir ve korkmaktadırlar . Austen yani Quinn'den yaşlı Stillman 'ı takip etmesini ve kendilerini korumasını isterler. Bu noktadan sonra Quinn kendisini bu davaya kaptırır.

  İlginç bir dava ve sonuçta ilginç bir kitap ortaya çıkmıştır. Uzun süre konuşmadan ve dilden uzak büyüyen çocukların sonunda Tanrısal dili konuşacağı teorisi, Hristiyanlık öğretileri, Babil Kulesi gibi pek çok detay ve noktaya değinilmiş kitapta.

  Farklı bir tür kitap okumuş ve sonunda çok merak ettiğim bir yazarla tanışmış oldum . İlla okumak gerekir mi derseniz hayır, illa okunması gereken bir kitap değil. Fakat kitabın içindeki karmaşada, anlatım farklılığında , konunun özgünlüğünde farklı bir çekicilik olduğunu da itiraf etmeliyim.

Şimdi okumaya New York Üçlemesinin ikinci kitabı Hayaletler ile devam edeceğim. Herkese keyifli okumalar; )



Cam Kent - Paul Auster

Kitabın Adı :Cam Kent
Yazar :Paul Auster
Yayınevi :Can Yayınları
Orjinal adı : City Of Glass
Serisi : New York Üçlemesi #1
Çevirmen : İlknur Özdemir
Sayfa Sayısı :160


  İnsanın sadece kentte değil kendi içinde de kaybolduğu, sonu gelmez bir dolambaca benzeyen New York sokaklarında takma adının maskesinden dışarı çıkmayan bir polisiye romanlar yazarı. Gece gelen gizemli telefonlar. Sonunda telefonda, "beni öldürecekler, beni korumanızı istiyorum", diyen bir ses. Korunmak isteyen de takma ad kullanan biri. Dahası insanın tıpatıp aynısı olan ikinci kişiler. Ve bütün bunların yazıldığı kırmızı bir defter. Paul Auster'ın ve eşinin de karakterler arasında yer aldığı çarpıcı, akıl karıştırıcı bir roman.
    Ve havada asılı kalan şu soru:
     "Kırmızı defterde boş sayfa kalmayınca ne olacak?"






Paul Auster Kimdir?

Paul Auster 3 Şubat 1947 doğumlu Paul Auster, çağdaş Amerikan edebiyatının en parlak temsilcilerinden. Yazı yazmaya 12 yaşında başladı. Columbia Üniversitesi'nde Fransız, İngiliz ve İtalyan edebiyatı okudu. Fransızca'dan çeviriler yaptı. 1971-75 yılları arasında Fransa'da oturdu, 1977'de oğlu doğdu, 1979'da babasının ölümünden sonra, onu konu aldığı yaşamöyküsel romanı Yalnızlığın Keşfi'ni yazdı. Denemelerini ve şiirlerini çeşitli yayın organlarında yayınladı. 1981 yılında şimdiki eşi yazar Siri Hustvedt'le evlendi. Yirminci yüzyıl Fransız şiiri üzerine önemli bir antoloji yayınladı. 1986-1990 yılları arasında Princeton Üniversitesi'nde çeviri dersleri verdi. Romancılık, şairlik, çevirmenlik, deneme ve senaryo yazarlığı gibi çeşitli yönlere sahip bir yazar olan Paul Auster, eşi ve iki çocuğuyla New York'ta, Brooklyn'de oturmaktadır.


Paul Auster'in Okuduğum Diğer Kitapları :

* New York Üçlemesi
  1- Cam Kent
  2 - Hayaletler
  3- Kilitli Oda

* Yanılsamalar Kitabı 


                                                     

2 yorum:

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.