12/11/2018

# Dolanık Aşıklar # Halil İbrahim Irklı # Kitap Yorumu # Trend Yayınları

Dolanık Aşıklar - Halil İbrahim Irklı || Kitap Yorumu


Dolanık Aşıklar

Bir kitabın son bölümü kitap hakkındaki fikrinizi tamamen değiştirebilir mi, Evet, değiştirebilir !!! Bu kitabı okuduktan sonra buna tamamen inandım. Dolanık Aşıklar dört bölümden oluşuyor . İlk bölümde Selin'in hayatına konuk oluyor ve onu yakından tanıyoruz . İkinci bölümde ise Steven ile karşılaşıyor ve onun hayatından bir kesite misafir oluyoruz. Üçüncü bölümde ise bu iki gencin karşılaşmasını okuyoruz, son bölüm ise sürpriz olsun ... Benim en çok sevdiğim ve kitabı sevmeme sebep olan bölüm bu bölüm oldu.

Selin Fransız bir baba ve Türk bir anneye sahiptir . Annesi o küçükken ölmüş , babası ise bu acıyı bir türlü atlatamamış ve alkole umut bağlamıştır. Selin ise babasına göz kulak olmaktan başka kendi hayatına dair pek bir şey yapamamıştır. Bir gün tanıştığı bir turist ile yakınlaşmış ve ona karşı bir şey hissetmiş ya da hissettiğini zannetmiştir. Hayatında artık bardağın taşma noktasına geldiğini anlayınca her şeyi geride bırakarak yurt dışında bu tek gecelik ilişkisinin yanına kaçmıştır. Yurtdışına gittiği zaman onu bambaşka olaylar beklemekte ve bu olayların sonucunda da hayatı farklı bir yol almaya başlar...

Steven Londra 'da yaşamakta ve bir bar işlemektedir. Kalabalık arasında yalnız bir adamdır aslında.

Bu iki gençin yolu tesadüfler sonucu kesişir ve onlar fark etmese de hayatın onlar için başka planları vardır...

Selin karakterini sevemedim bir türlü. Davranışları ve düşünce tarzı bana hitap etmedi. Steven 'ın anlatıldığı bölümde de takıldığım noktalar oldu. Örneğin Steven Londra’da yaşıyor, ingilizce konuşuyor ve ingilizce düşünüyor. Biz okurken de Türkçe okuyoruz çünkü kitap Türkçe. Buraya kadar herşey normal. Peki metrodaki anons neden İngilizce yazılıyor . Sayfa sonunda da Türkçesi belirtiliyor. Zaten karakter İngiliz.... Birkaç yerde daha benzer bir durum vardı. Farklı bir ülkeye gider karakter ve oranın dili ile anons yapılır bu o dille belirtilir anlatım da kendi ülkesindeki bir karakterin her konuşması Türkçe iken anons neden İngilizce ??

Dediğim gibi kitabın benim gözümde farklı olmasını ve puanının artmasını sağlayan tek bölüm son bölüm o da iki sayfa...

Farklı bir yazar ile tanıştım kitap ile. Yazarın ikinci kitabıymış. Yolu açık olsun diyorum. Genel olarak bakarsam kitap bana hitap etmedi...

Dolanık Aşıklar
Kitabın Adı : Dolanık Aşıklar
Yazar :Halil İbrahim Irklı
Yayınevi :Trend Yayınevi
Sayfa Sayısı :208


Bilgiye göre, başlangıçta düşünceydik. Sonra ruh olduk. Ardından bölündük, iki ruh... Zaman geçti. Zaman daha da geçti... Ötelerden, Dünya denen bu gezegene gelip burayı deneyimlemek istedik. Yolumuz belliydi, plan tamamdı. Sonra insan olduk. Ardından iki insan. Ama buraya gelince hakikati unuttuk. Ve ortaya bir güçlük çıktı: BİZ Selin'in Cunda'da başlayan öyküsü Midilli'ye, İstanbul'a, Düsseldorf'a , Paris'e, Londra'ya dek uzanırken tüm duraklarda hayatın ona sunduğu derslerin sürprizlerine şahitlik etmek 'BİZ'i hatırlatmaya yetecek mi?

Hayat dediğimiz illüzyon akıp giderken, ötelerde yaptığımız kontrat, karanlıkta gizlenen bir sır olarak mı kalacak yoksa gerçekleşecek mi?


                                                            Kozmokitap

4 yorum:

  1. HARİKA tanıtım olmuş kaleminize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Aman bende almam o zaman bir sürü güzel özel yazanlar var arda erel bile sevildi :)

    YanıtlaSil
  3. Senin yazdıklarından ben de bana göre olmadığını düşündüm. Bilemiyorum ilerde dener miyim, ama o gün bugün değil, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Allah Allah bak neymiş o son bölümün sihri merak ettim :))))

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.