4/22/2017

# Denizkızı Olmak Çok Önemlidir # Gözde Baytan # Kitap Yorumu # Morpa Kültür Yayınları

Denizkızı Olmak Çok Önemlidir - Gözde Baytan || Kitap Yorumu

kozmokitap

 
Şimdi her şeyi unut.
Seni yeniden 6 yaşına davet ediyorum... 

   Merhaba  ,bugün sizlere çok sevdiğim bir kitaptan bahsetmek istiyorum. Bu kitap benim için çok özel. Özel olmasının sebebi çok güzel bir kitap olmasının dışında İstanbul'dan Sevgili Fenom'um sürpriz olarak göndermiş olması. Bu nedenle kitap daha bir önemli benim için. Kitabın yanında sevgili Fenom taze çekilmiş mis gibi Türk kahvesi ile birlikte göndermiş . Kitabı sinmiş olan kahve kokusu ile birlikte okumak daha bir güzel oldu :))

   Ne komikti şu ailesi... Kitapları da insanların yazdığını unuturlar, dünyanın gerçeklerini öğrenmek için etraflarına bakmaz, kitaplara gömülürlerdi.

   Öncelikle kitabın kapağından bahsetmek istiyorum. Kapaktaki renk tonları ve çizim, ciltli olması benim çok hoşuma gitti. Ayrıca kitabın içerisine serpiştirilen resimler de kitaba ayrı bir keyif katıyor.

kozmokitap

   Kitapta 6 yaşındaki Sahra anlatılıyor.  Sahra'nın gözünden , dünyaya, olaylara, anne ve babasının tavırlarına ve öğretmenine bir göz atıyoruz. Sahra o minik hali ile bize unuttuklarımızı hatırlatıyor ve etrafımızdaki olayların bir çocuk gözü ile nasıl algılanabileceğini okuyoruz kitapta.

  Sorumlu olmak, ailesinin isteklerini yerine getirmek ve onların hislerine kendi hislerinden daha fazla önem vermekten başka bir şey değildi.

  Kitap bir çocuk  kitabı gibi görünse de altı çizilesi o kadar çok cümlesi var ki!! Küçük büyük herkese hitap ediyor kitap. Kitap okurken beni çok etkilediği için , hiç bir kelimesini ziyan etmemek için yavaş okumaya gayret ettim.

    İnsanlar sonsuzluğa uzanan sayılar uydurmuş, isimler vermiş ve aralarında oyunlar oynatıp adına matematik demişti. Üstüne üstlük bu oyunda iyiyseniz pek şahane bir beyniniz var demekti. Hayatta sırtınız yerine gelmezdi.

  Sahra ile tekrar çocuk oldum okurken, hayallere daldım , görünenin ardındakileri görmeye çalıştım. Karanlığın aslında dans ettiğini , köpüklerden yapılan gelinliğin çok da güzel olduğunu gördüm. 6 yaşındaki masum bir kızın masumluğu dokundu hayallerime...

    Başkalarının hayalleri üzerimizde ne de komik duruyordu, bunu keşfettiğinden beri kendisine ait olmayan hiçbir hayale elini bile sürmedi, sahibine hep iade etti.

   Mutlaka okunması gereken bir kitap diyorum. Okunması ve okutulması gereken bir kitap. Yazıma son verirken ruhunuzdaki çocuğu hiç kaybetmeyin diyorum.....

  Yolu ,sadece yürüyenler bilir demiş birileri. Oyunun ilk kuralı yolu yürümekmiş , bu yolculukta anladı. 





Kozmokitap
Kitabın Adı :Denizkızı Olmak Çok Önemlidir
Yazar :Gözde Baytan
Yayınevi :Morpa Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı :104

  Doğrular eğri, yanlışlar doğru, gerçekler gerçektir çocukken.
  Bu hikaye o zamanlara bir yolculuk...
  İçindeki küçük çocuğun hikayesi bu.










                                                            Kozmokitap

4 yorum:

  1. Ah keşke o matematik bilenler gerçekten yaşamda sırtı yere gelmeseydi. Başka bir şey gerek. Oyunun ilk kuralı gerçekten yürümek mi bilmiyorum... Düşe kalka gidiyoruz işte.
    Yüreğe değen bir kitap olduğu belli. Sevgilerimle. :)

    YanıtlaSil
  2. Çizimler çok güzel canım ve alıntılarda kendimi buldum :) Sanırım kitap alışveriş listemi oldukça etkiliyorsun hihi :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.