4/20/2017

# Abis Yayınları # John Shors # Kitap Yorumu # Mermer Gökyüzünün Altında

Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors || Kitap Yorumu

  
   Merhaba , bugün blogumda Bahçe Perim'i misafir ediyorum. Mermer Gökyüzünün Altında kitabını yorumluyor siz okuyucularım için. Kitap yorumunu ve alıntıları okuyunca kitap çok hoşuma gitti. Okunacaklar listeme aldım :)) İlkokul yıllarından beri Tac Mahal'e ilgi duyan birisi olarak bu kitap tam bana göre diyebilirim. Bu güzel yorum için ve beni bu harika kitap ile tanıştırdığı için sevgili Bahçe Perim'e ne kadar çok teşekkür etsem azdır. Sizleri yorum ile baş başa bırakıyorum:... 




Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors

     Yüzyıllar önce yaşayan bir saray ailesinin romanı. Romanın ana karakteri, Cahanara'nın ekseninden aileyi izliyoruz. Ana unsurlardan biri: Taç Mahal -aşkın mabedi- oluşu da dikkatimizi çekiyor.

 Sultan kızı Cahanara, Taç Mahal'in yapımı sırasında taş ustası -mimar- İsa ile karşılaşır. İsa ve Cahanara arasında aşk başlar. Yalnız tehlikeli bir ilişkidir. Sarayda sürekli taht entrikaları dönüyordur. Bu aşkın tek destekçisi babasıdır, bir de yakın arkadaşı ve hizmetçisi kızcağız. Kızına hem fiziki şartları oluşturur; hem de kızını manevi yönden güçlendirir. Kardeşi Evrengzib tahtı ele geçirdiğinde babası ve kız kardeşini zindana atar. Babasını kaybettiğinde, İsa ve kızı Ercüment'in yanına döner. İsa'nın ölümüne kadar yaşamını anlatıyor.

     Romantizm, şefkat, nefret tüm duygular romanda incelikle işlenmiş. Hayat içindeki rollerimiz: "Anne, baba, eş, mesleki " aslında olmamız gerektiği gibi verilmiş. Birazdan vereceğim örneklerden anlayacaksınız.

   Yazar kadar çevirmen de işin hakkını vermiş.

 Cahanara ve sultan babasının konuşmaları:

Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors


Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors


Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors


 İsa'nın aşk, yaşlanma ve evlilik üstüne düşünceleri: 

Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors


Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors


Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors


Cahanara'nın kızı Ercüment'e gözyaşı ile ilgili cümleleri:

Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors


 İşte bu kitabı size anlatmamın nedenleri... Kitabın bir çok yeri tabletimde yer alıyor. Kahramanla birlikte olayları yaşıyorsunuz.

Mermer Gökyüzünün Altında - John Shors


 Dilerim siz de "Mermer Gökyüzü Altında" kitabını okursunuz.

 Beni blogunda misafir eden arkadaşıma teşekkür ederim. Selamlar.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sevgili Bahçe Perim'i takip edebileceğiniz sosyal medya hesapları:
Blog: https://bahceperim.blogspot.com/

Twitter: @bahceperimblog

İnstagram: @bahceperim

Facebook: Bahceperim

Google + : +Bahçe Perim

Pinterest : Bahçe Perim 






                                                            Kozmokitap

7 yorum:

  1. Sevgili Nilüfer çok teşekkür ederim. Kitap beni mana noktasında çok etkiledi.
    Hayatımızda güzel insan olmak ve güzel insanlarla karşılaşmak dileğiyle... Kitapla ve keyifle kalın. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. İyi ki sizi tanıdım ;)) Sevgiler 💙💙

      Sil
    2. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. İyi ki sizi tanıdım ;)) Sevgiler 💙💙

      Sil
    3. Ben de sizi iyi ki tanıdım. Sevgilerimle 💙💙

      Sil
  2. Güzel bir kitaba benziyor.İlgimi çekti.Umarım okuyabilirim.Emeklerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Bir an sanki ben de oralara gidip o havayı solumuş kadar oldum. Hindistan'a gitmeden ;)

    YanıtlaSil
  4. Aşkı inkâr etmek Allah'ın verdiği lütfu inkâr etmektir. Ne güzel bir cümledir. :) Kitabı yaşatan güzel arkadaşım emeğine sağlık <3 :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.