4/06/2017

# Fotoğrafçının Gözü # Kitap Yorumu # Michael Freeman # Misafir Yazar

Fotoğrafçının Gözü - Michael Freeman || Kitap Yorumu


     Merhaba :)) Bugün blogumda sevgili Bahçe Perim'i konuk ediyorum. Blogumda ilk defa bir misafir yazar ağırlıyorum ve bu benim için çok büyük bir mutluluk. Bahçe Perim'e blogumu ziyareti ve güzel yazısı için teşekkür ediyorum. Aradan çıkarak sizleri Fotoğrafçının Gözü ve Bahçe Perim ile başbaşa bırakıyorum.... 



kozmokitap

    Fotoğraf çekmek, günümüzde basitleşti. Eldeki cep telefonlarıyla herkes neredeyse bir fotoğrafçı!

    İnsan zaman içinde, biraz destek biraz merak  profesyonel makineyi elinde buluyor.

    Elbette her sanatta olduğu gibi "fotoğraf" içinde "prensipler" vardır.

    Hocamızın söylediği bir sözü burada da aktarayım:

         "Kuralsız davranmak için bile kuralları bilmelisiniz! "

    "Fotoğrafçının Gözü" fotoğrafla ilgilenen kişilere önerilmektedir. Ben de hocalarımın tavsiyesiyle okudum. Michael Freeman'ın üç kitabından biridir. Bu kitapta; kompozisyona ait unsurları ve gücünü görseller üzerinden anlatmış. Kimi sayfalarında şemalandırmış.

kozmokitap


      Kitaptaki bazı sayfalarda fotoğrafı öyle boyutlandırmış ki bir kaç farklı fotoğraf elde etmiş. Fotoğrafı işleme esnasında, tasarıma "nasıl" müdahale edeceğimizi göstermiş.

     Freeman, prensiplerinden:"Neyi çekeceğimizin kararını vermemizi" söylüyor. Önceliklerimiz, tasarımı değiştirmektedir.

     Okuyan bir çok fotoğrafçı arkadaşım, "bakış açılarının değiştiğini" belirtti. Onlardan bazılarının yarışmalarda ödül aldığını ekleyeyim.

     "Fotoğrafçının Gözü" ile fotoğrafa ait prensipleri öğrenerek çektiğiniz karelerin etkileyiciliğini arttırabilirsiniz.

     Ben, "Bahceperim" olarak beni misafir eden "Kozmo Kitap" a teşekkür ederim. Herkese güzel günler dilerim.





                                                            Kozmokitap

4 yorum:

  1. Prof. Makine var ama değerlendiremiyordum, benim için güzel bir alternatif olabilir, ikinize de teşekkürler, emeğinize sağlık, güzel bir paylaşımdı.
    Sevgiler, saygılar...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Kore Fenomeni kitap gerçekten çok iyi. Fotoğrafa yeni başlayanlara güzel referans kitabı.

    YanıtlaSil
  3. Cep telefonlariyla resim çekmek çok pratiklesse de fotograf ayri bir sanat. Kitap tanitimi için tesekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Diliyorum ki fotoğraflarınız da istediğiniz noktaya gelirsiniz. :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.