4/05/2017

# Arkadya Yayınları # Ellen Marie Wiseman # Kitap Yorumu

Ardımda Kalanlar - Ellen Marie Wiseman || Kitap Yorumu

kozmokitap


  Erik Ağacı ile tanıştım Ellen Marie Wiseman 'ın kalemi ile . Çok etkileyici ve duygusal bir kitaptı. Yazarın farklı bir kitabı daha olduğunu öğrenince hemen temin ettim kitabı. Ardımda Kalanlar ile ilgili yorumlarda duygusal bir kitap olduğunu öğrenince aşırı duygusal olmayan bir dönemde okumak istedim ki buna rağmen kitap beni çok etkiledi.

   Ardımda Kalanlar'da iki farklı hayat sıra ile anlatılıyor. Bir bölümde Clara'yı okurken diğer bölüme İzzy ile devam ediyorduz. Konuda bir kopukluk olmuyor çünkü bu iki karakter arasında benzerlik olduğu gibi birbirleri ile de bağlı konular.

Kozmokitap


   Clara genç bir kız. Tek suçu Amerika'ya yeni gelmiş zengin olmayan bir gence , Bruno'ya aşık olmak. Bruno'nun tek suçu da zengin bir ailenin kızına aşık olmak . Bu iki genç evlenmek ve mutlu olmak istemektedir. Clara'nın babasının ise farklı planları vardır. Kızını zengin bie genç ile evlendirmek. Clara bu teklifi kabul etmeyince babası tarafında akıl hastanesine yatırılır. Bir baba kızına nasıl böyle bir kötülük yapabilir aklım almıyor. Hele annesi !!!! Böyle bir olaya nasıl izin verdi anlayamıyorum. Anne ve babaya o kadar kızdık ki kitapta bir bardak suda boğabilirim ikisini de.... Ya hastanedekilere ne demeli .... Clara kimseye sağlıklı olduğunu anlatamadı... O hastanede yapılanlar, konuşmasına kendisinii,fade etmesine bile izin verilmemesi  beni boğdu resmen. Kitabı okurken kendimi boğuluyormuş gibi hissettim. Clara le biraz fazla empati yaptım sanırım...

kozmokitap

   Eski dönemlerde akıl hastaneleri bu şekilde işliyormuş sanırım. Girmek çok kolay fakat akıl sağlığının normal olduğunu ispat edip çıkmak neredeyse imkansız. Anton Çehov'un bir öyküsünde de yolda arabası bozulan bir bayan telefonu kullanıp eşine haber vermek için en yakındaki binaya gider ve telefonu kulllanmak istediğini söyler. Bu bina da akıl hastanesidir. Kadın bunu fark etmez. Binadaki görevliler hasta diye kadının hastaneden çıkmasına izin vermezler. Kadın derdini bir türlü anlatamaz. Bir sonraki gün hastaneye gelen doktar hastayı görür. Kimse nasıl geldiğini ya da kimin getirdiğini bilmez. Tek bildikleri kadının telefon saplantısı olduğu ve sürekli telefon etmek istediğidir... Uzun zaman sonra nerede olduğunu öğrenen kocası bile kadına inanmaz ve doktarların dediği gibi: Zavallı gerçekten çok hasta. Sürekli telefondan bahsediyor " diye düşünür...

  Kendinizi ifade etmeye izin verilmeyen bir ortamda olduğunuzu ve kendinizi bir türlü anlatamadığınızı düşünmek bile kendimizi kötü hissetmemize sebep olurken Clara gibi bir hayatı düşünemedim bile...

   İzzy de koruyucu ailenin yanında bir kız. Annesi akıl hastanesinde onun da . Koruyucu annesi Peg ile müze için yaptıkları bir araştırmada buldukları sandık Clara'ya aittir. İçinden çıkan mektuplar ve günlük İzzy'nin bu konuyu merak edip araştırmaya başlamasına sebep olur...


   Yazar çok etkileyici, duygusal bir kitap ortaya çıkarmış. Çok sevdim kitabı ve ondan çok etkilendim. Kitabı okumak istiyorsanız siz de kesinlikle çok duygusal bir döneminizde okumayın.







Kitabın Adı :Ardımda Kalanlar
Yazar :Ellen Marie Wiseman
Yayınevi :Arkadya Yayınları
Orjinal adı :What She Left Behind
Çevirmen :Solina Silahlı
Sayfa Sayısı :440


Çıkmazdaysa yüreğiniz, hikâyemi dikkatli okuyun, belki de bu sizin hikâyenizdir… Hiç uçurumun kenarında olduğunuzu hissettiniz mi? Ya da ayaklarınızın altındaki kaya parçalarının koparak düştüğünü… Ben artık öyle hissediyorum ve gitgide karanlığa düşüyorum. İhanetin en ağırını en yakınlarımdan gördüm. Anne ve babamdan… Tek suçum, onların isteklerine boyun eğmememdi. Tek suçum, onların değil de yüreğimin seçtiği adamı sevmemdi… Neden insanlar kendileri gibi olmayanı ötekileştirir ki? Bu başkaldırımın bedelini çok ağır ödüyorum. Bir akıl hastanesine kapatıldım. Tüm hayatım çalındı benden. Sevdiğim adam… Dünyaya getireceğim çocuğum belki de… Ne zormuş insanın kendinde olduğunu ispat etme çabası. Ve artık aklım yerinde mi bilmiyorum ama yüreğimin hâlâ aklı başında. Buradan kurtulmak istiyorum. Gün yüzüne kavuşup rüzgârın saçlarımı savuruşunu hissetmek, denizin tuzlu kokusunu içime çekmek istiyorum. Tek ümidim bu yazdıklarımı birinin bulması. Ne kadar zaman alır bilinmez, fakat bu satırları okuyacak kişiye sesleniyorum: Benim adım Clara Elizabeth Cartwright ve bu, benim hikâyem. Seçim senin, ya hikâyeme ortak ol ya da diğerleri gibi görmezlikten gel beni… Ardımda Kalanlar, anlattıkları ve karakterleriyle kurgu ürünü olsa da hikâyenin çıkış noktası gerçeğe dayanmaktadır. Tüm gizemleri içinde barındıran, duygu yüklü bu kitabı gözyaşları eşliğinde bitirdiğinizde, kendinizi sorgulamadan edemeyeceksiniz…


                                                            Kozmokitap

8 yorum:

  1. Bu konular benim yaz okuma konularim. Kitabin kapagini da sevdim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağı harika gerçekten. Kitap çok duygusal başlarken haberin olsun :))

      Sil
  2. Türk filmi tadında bir hikayesi varmış :) Kitabın kapağı da çok güzelmiş. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk filmlerini aratıyor kitap. Ömür boyuna akıl hastanesine kapatılmak ne demek 😓😓

      Sil
  3. Bende de okunacaklar listesinde sırasını bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzgün bir ruh hali ile başka canım , yoksa mahvediyor kitap. .

      Sil
  4. Anton Çehov'un öyküsünü okurken ürperdim resmen,eskiden çok fenaymış ,bu tarz olayları genellikle yabancı ülkelerden çok duyuyoruz.Akıl hastası olmasan da orada durdukça akıl hastası yapıyorlar insanı.Böyle duygusal kitapları okurken sabaha gözlerim şiş bir şekilde kalkıyorum🙈😢 genede okumayı seviyorum❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de iki gözü iki çeşme okudum kitabı ...

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.