4/15/2017

# Kabalcı Yayınları # Kitap Yorumu # Michael Ende

Özgürlük Hapishanesi - Michael Ende

kozmokitap


" Belki de kötülüğün tüm sırrı, hiçbir sırrı olmamasından ibarettir. "

   Yazarın bir diğer kitabı olan Momo'yu okumaya başlamadan önce nadir bulunan kitabı Özgürlük Hapishanesi'ni de alıp hazırlamıştım okumak için. İkisini birbiri ardına okumak istedim. Kitabın nadir bulunmasının nedeni artık basımının olmaması. Her yaşa hitap ettiğini yorumumda da belirttiğim Momo'yu çok sevince bir meraktır aldı  beni " acaba Özgürlük Hapishanesi nasıl " diye... Beklentimi yüksek tutmamamı söyledi kitabı okuyan arkadaşlarım ve ben de daha önceki tecrübelerimden bildiğim için beklentisiz başladım kitaba. Kitap ne kadar güzel olursa olsun beklenti tavan yapınca kitap yetersiz geliyor...

   Kitabı instagramda fidan olarak okuduk. @bookandcoffee__ (Kore Fenomeni ) , @kalemfilikitaplik  (Minervadan Notlar ) , @daginikanne (Dağınık Anne  ) ve ben . Kitaba başladığımız gün sanki peşinden kovalayan varmış gibi Fenom bitirdi kitabı:(( Neyse sabah o daha yataktan kalkamadan ben de bitirdim kitabı:))) Erken kalkar bitirir kitabı ....

  Kölelik dışında hiçbir şey bilmeyen köleler uysal kölelerdir. Sadece tutuklu hayatını bilen tutuklular özgür olmamalarının acısını çekmezler. 

   Özgürlük Hapishanesi yorumuna geçmeden önce isminin beni çok etkilediğini söylemek istiyorum. Özgürlük denilen şeyin sınırları var mıdır?  Peki sınırları olan şeye özgürlük denilebilir mi? Aslında bu konu ironiktir. Bu konu hakkında münazara yapılsa bir sonuca varılabileceğini zannetmiyorum .

  "Tanrı cenneti ve insanı yarattı. Sonra cenneti ondan aldı, o zaman insan yaşamak için kendine dünyayı yarattı. Hala da yaratmaya devam ediyor."

   Momo küçük büyük her kesime hitap ederken Özgürlük Hapishanesi daha çok büyüklere hitap ediyor. Çocuklar da bu kitabı okuyabilir fakat hikayelerin arkasındaki manaları tam olarak anlayabileceklerini düşünmüyorum. Hikayeler dedim doğru duydunuz. Özgürlük Hapishanesi sekiz hikayeden oluşuyor. Her hikaye kısa ve görünenin arkasında felsefik anlamlar taşıyor.

kozmokitap


   En uzun hikaye ilk hikaye olan Uzun Bir Yolculuğun Sonu  . Hikaye güzeldi fakat başlarda uzun uzun yazılırken sanki sona doğru yazar artık bitsin diyerek konuyu hızlandırıp kısa kesmiş gibi hissettirdi bana. Hikayelerin hepsi birbirinden ilginçti ve zevkle okudum. Varoştaki Ev de nazi dönemini ve bir arsadaki bombalama sonucu kaybolan ev ile birlikte arsanın da metrekare olarak küçülmüş olmasını ve nedeninin bir türlü anlaşılamaması anlatılırken bir diğer hikayede dışarıdan bakılınca çok küçük olan bir arabanın içine girince nasıl bir devasa boyutta olduğu anlatılıyor. Kitaba ismini veren Özgürlük Hapishanesi öyküsünün ise baş kahramanın adı İnşallah. Bu isim bile size bazı ip uçları veriyordur.

kozmokitap

Bana göre Momo'nun bir tık gerisinde kalan kitap birçok öykü kitabına kıyasla çok çok başarılı idi. Kitapta gerçeklik algımızı sorgulatıyor bize. Gerçeklik kime göre neye göre belirlenir. Okuduktan sonra etrafımızı sorguladığımız ve bambaşka bir gözle bakmamızı sağlayan bir kitap Özgürlük Hapishanesi. Şimdi yazarın bir diğer kitabı olan Bitmeyecek Öykü kitabını bulabilirsem alacağım.





kozmokitap
Kitabın Adı :Özgürlük Hapishanesi
Yazar :Michael Ende
Yayınevi :Kabalcı Yayınları
Orjinal adı :Das GeFangnis der Freiheit
Çevirmen : Saadet Özkal
Sayfa Sayısı :256


Bitmeyecek Öykü ile Momo'nun yazarı Michael Ende sekiz öyküden oluşan bu kitabında bizi bir yolculuğa çıkarıyor: Victoria dönemi İngiltere'sinden günümüz Roma'sına, Venedik'ten Hindukuş dağlarına, Hıristiyan dünyasından İslam dünyasına uzanan bir yolculuk bu, ama en önemlisi de düşler dünyasında bir yolculuk.

Uzunluğu belli, ama sonuna asla varılamayan bir ko-ridor; içi olmayan bir ev; bir yeraltı dünyasına hapse-dilmiş gölgeler; birini açmadığımız zaman tek tek kaybolan kapılar... Bizim "sayısız katıyla yukarıya ve belki aşağıya da uzanan muazzam bir yapının kapıcı dairesi demesek de yalnızca zemin katı" olan sınırlı dünyamızın ötesindeki sınırsız dünya.

Michael Ende'nin Okuduğum Diğer Kitapları :

* Momo 

                                                                  

3 yorum:

  1. Resim cekindigin yerlerde nasl güzel ama :) kitaptaki alintilarda cok hos tanitim icin tesekkr ederim :)

    Blogumada beklerim gelmek isterseniz tabi 💕😊

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir kitap gibi geldi bana.Okunacaklar listesine ekleyeyim.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Felsefi bir yanı var, sanki:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.