10/23/2018

# Kitap Yorumu # Mehtap Erel # Yitik Ülke Yayınları

Yatır - Mehtap Erel

Yatır - Mehtap Erel


Mehtap Erel'in kalemini " Sır " ile tanıyıp çok sevmiştim. Hal böyle olunca da Yatır kitabını da tez zamanda aldım ve bekletmeden okudum.

Okuyamama " reading slump " durumunda iseniz sizi tekrar kitaplar ile tekrar barıştıran bir kitap " Yatır " diyorum. Tecrübe ile sabittir.

Doğaüstü olayların yer aldığı kitap korku statüsünde yer almaya çalışırken Mehtap Erel'in anlatımı ile komedi bölümüne doğru hızla bir geçiş yapmış .

Yatır - Mehtap Erel


Mehtap , kardeşi Koray ve arkadaşı Ayşenil ile birlikte köylerine büyük dedesinin mezarının tadilatı için giderler. Köy halkı bu mezarı kutsal kabul etmiş ve buraya adalar adamakta, çaputlar bağlamaktadır. Bu tadilat olayı düşündükleri kadar basit değildir. Çünkü işe bu dünyanın dışından karışanlar olacaktır. Ters ayaklı bur kadın, yatak altından çıkan garip görünümlü bir canlı, aynadan uzanan kollar gibi ...

Kitabı elime almamla bitirmem bir saat sürdü, öyle ki kitabı elimden bırakamadım . Bir yandan heyecanla okurken diğer taraftan kahkahalar attım. Bu durum evdekiler tarafından tuhaf olarak karşılandı. Bir ara oğlumun "hayrola , n'oluyor anne " sorularına maruz kaldım. Hani " Exorcizm filmi var ya onun komedi halini okuyorum " dedim :D

Yatır - Mehtap Erel


Eğlenerek arka kapakta belirtildiği gibi " korkunçlu komedi " kitabını okurken satır aralarında insanların batıl inançları ile başlarına gelenler, bencillik , birbirine saygısızlık örnekleri de belirtilerek subliminal mesaj veriliyor.

Sır kitabı yorumunda da belirttiğim gibi yazarın üslubuna bayılıyorum. Konuşma dilinde , sıkmadan , eğlenceli bir biçimde aktarılıyor içerik . Bu kitap da çok sevdiklerim arasına girmeyi başardı.

" Mehtap: Hocam gidip o şeyi evden kovucaz, kovmadan önce de Koray'ın yerini söyleticez. Siz kutsal su falan ne varsa alın camide.

....
Hoca : Bizde kutsal su olayı yok.

Mehtap: Ne var peki onun yerine? Varımız yoğumuz siz misiniz yani?
Hoca: ... "


Yatır - Mehtap Erel

Kitabın Adı : Yatır
Yazar : Mehtap Erel
Yayınevi : Yitik Ülke Yayınları
Sayfa Sayısı : 152


Aile kabristanlarının olduğu köye giden iki arkadaş. Eski bir köy evi... Köy halkının çekindiği yıkılmış bir yatır... Mezar yerini onarmak için bir araya gelenlerin yaşadığı ürkütücü olaylar. Her şey normalmiş gibi ilerlerken yolda yaşanan gariplikler. Köye yaklaştıkça artan gerilim. Mezarın kendiliğinden yıkılmadığı öğrenilince ödenen ağır bedel!

Buraya kadar her şey korku sinemasının tipik bir örneğini andırıyor, değil mi? Hayır, hayır! Rahat olun. Mehtap Erel'in konuşma diliyle ve o eğlenceli üslubuyla yazdığı Yatır, sizi sadece korkutmayacak, zaman zaman gülümsetecek de. Ülkemizde fazla örneği olmayan korku-komedi tarzındaki "korkunçlu" bu romanı büyük bir keyifle okuyacaksınız.






Mehtap Erel'in Okuduğum Diğer Kitapları:


* Ürperti 

                                                     

2 yorum:

  1. korkunçlu bir kitap okumak istersem mutlaka alacam aslında bu aralar tam da buna ihtiyacım var korkup gülmeye :D
    bloğumda bir çekiliş başlattım katılırsan ve sayfanda paylaşırsan aşırı mutlu olurum :) kendine iyi bak..

    YanıtlaSil
  2. İhtiyacım olan tam olarak bu sanırım. Sabırsızlanıyorum okumak için. Teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.