10/20/2018

# Ayşegül Çiçekoğlu # Gözyaşlarımız # Kitap Yorumu # Müptela Yayınları

Gözyaşlarımız - Ayşegül Çiçekoğlu || Kitap Yorumu

Gözyaşlarımız - Ayşegül Çiçekoğlu

" Geçmişi bilmek bazen geleceği şekillendirir. " 

   Ne yazsa severek okuduğum , en sevdiğim yerli yazarlardan olan Ayşegül Çiçekoğlu 'nun yeni kitabı Gözyaşlarımız hızla okuyup bitirdiğim bir kitap oldu. Ne kadar hızlı okursam okuyayım  etkisinden aynı hızla kurtulamadım. Cok etkileyici bir kitaptı ve yazarın kitapları arasında en çok bu kitabı sevdiğimi de belirtmeliyim. 

  Genç yaşına rağmen başarılı bir yazar olan Öykü ondört yaşında anne ve babasını kazada kaybetmiştir. Bu hayatta yapayalnızdır. Depresyonun diplerindde sürünürken babannesinin öldüğünü söyleyen bir telefon alır. Sevmediği birisi olan babannesinin ölümü onu etkilememiştir. Cenazeye de gitmek istemez fakat avukatın ısrarları sonucunda gitmeye karar verir ve bu hayatını değiştirecek , geçmişini aydınlatacak ve geleceğine de aslında yön verecek bir karardır. 


"... Beraberce kaybettiğimiz şeyleri düşündük. Hangimizin kayıpları daha büyüktü bilmiyorum .  Annem ailesinin geçmişini kaybetmişti.  Bense geleceğimi... "  

Gözyaşlarımız - Ayşegül Çiçekoğlu

  Öykü'nün babannesi İznik'te yaşamıştır. Ah İznik ah!!! Bu sene ziyaretine gelemedim , çok özledim seni... Kitap aracılığı ile bir nebze olsun hasretim dindi. Keşke o çiftlikte ben de yaşasaydım. Kimbilir belki bir gün benim de öyle bir çiftliğim olur ... Babannesi Piraye Hanım eşyalarını sadece Öykü'nün elden geçirmesini istemiş , o gelmezse de eşyalarına kimse bakmadan yakılmasını vasiyet etmiştir. Öykü başlarda gönüllü olmasa da , aslında tanımadığı babannesinin eşyalarını merakına yenilip elden geçirmeye başlar ve karşısında çok büyük bir dram ve bu dram karşısında yıkılmayan , güçlü bir kadın bulur. 


Dünya çok büyüktü , hayatından çıkan insanı bir daha görmen mümkün olmayabiliyordu ama kader denilen şey, dünyayı küçücük yapabiliyordu.

  Piraye Hanım'ın gücüne hayran kaldım . Kitabı büyük bir merak ve duygu karmaşası içerisinde okudum. Sonlarda ise gözyaşlarıma hakim olamadım . Beni çok etkileyen kitaplar arasında yerini aldı Gözyaşlarımız. Saraj Jio ve Kimberley Freeman kitaplarını sevenler bu kitaba da bayılacaklardır. Yazarın bu kitaptaki tarzı bana bu iki yazarı hatırlattı. Tavsiyemdir .... 







Gözyaşlarımız - Ayşegül Çiçekoğlu
Kitabın Adı :Gözyaşlarımız
Yazar :Ayşegül Çiçekoğlu
Yayınevi :Müptela Yayınları
Sayfa Sayısı :456


“Zaman herkese göre farklı geçer. Kimilerine günler hiç geçmez hele ki kavuşmak istediğin biri varsa ya da olmasını beklediğin bir olay… O zaman sanki yerinde çakılı kalır. Benim için de öyleydi. Kavuşmak istediğim iki kişi vardı hayatımda: Biri benim yüzümden toprağın altında yatıyordu. Ona kavuşmam için ölmem gerekiyordu. Diğeri de her gece hasretiyle küçücük giysilerine sarıldığım oğlum Haluk’tu. Onun için hayatta kalmam gerekiyordu. Bense Araf’ta kalmıştım. Ne ölebiliyordum ne de yaşayabiliyordum. Sonsuz bir döngünün ortasında ve zamanın durağanlığında asılı kalmış gibiydim. Gündüzleri güçlü kadını oynarken geceleri bir zavallıydım. Geçmek bilmeyen günleri bir pranga gibi peşimde sürüklüyordum.”

Yakasını bir türlü bırakmayan geçmişiyle baş etmeye ve kendini bulmaya çalışan ünlü bir yazar; Öykü.

Geçmişin derinliklerinden çıkıp gelerek, yaşananların aslında öyle olmadığını anlatan bir büyükanne; Piraye.

Piraye Hanım’ın son nefesinde kendine verdirdiği sözü tutmaya çalışan genç ve başarılı bir avukat; Doruk.

Acılarla geçmiş bir ömrün ve hiç kimselere anlatılmayan sırların günün birinde ortaya çıkmasıyla birleşen hayatlar... Nefret edilen yerde gerçek aşkı bulmanın, küllerinden yeniden doğmanın hikâyesi…

Belki de kalbimizdeki ağlamayı durdurabilecek tek şey gözyaşlarımızdır.

Yazarın okuduğum  diğer kitapları : 

Benim Hayatım 

Bırakma Ellerimi 

Sevgimin Esareti 

İntikam 

                                                            Kozmokitap

1 yorum:

  1. Sizi bu kadar etkilediğine göre listeye eklenmeli diyorum, alınacak kitaplar listeme dahil ettim.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.