8/30/2017

# Kitap Yorumu # Reşat Nuri Güntekin ' İnkılap Kitapevi # Yaprak Dökümü

Yaprak Dökümü - Reşat Nuri Güntekin || Kitap Yorumu


Yaprak Dökümü - Reşat Nuri Güntekin


   Her ay bir Reşat Nuri etkinliğimizin son kitabı Yaprak Dökümü idi. Etkinlik süresine yazarın farklı kitaplarını okuduk ve Türk klasiklerinin sesin duyurmaya çalıştık.  Umarız sesimiz duyulmuştur.

  Yıllar önce çocukken hayal meyal televizyonda Yaprak Dökümü dizisinin yayınlandığını hatırlıyorum.  Konuyu hatırlayamasam da aklımda kalan tek şey hiç sevmediğimdi.

  Yıllar geçti ve televizyonda yine yayınlandı dizi.  Adından çokça söz ettirdi.  Ben diziyi seyretmedim.  Sadece bilmem kaçıncı tekrarı yayınlanırken sabah saatlerinde bir bölümüne denk geldim o da son bölümü imiş :)))

   Kitabı okumaya başlarken ne hissedeceğim bilemedim.  Sadece diziyi seyredenlerden duyduklarımı biliyordum. Kitabı bitirince anladım ki kitabın bu dizi ile uzaktan yakından alakası yok.....

   Kitabı sevdim ben. Bir memur olan Ali Rıza Bey ve ailesini anlatıyor kitap.  Ali Rıza Bey ve Hayriye Hanım beş çocuğa sahiptir.  Daima doğru yolda yürümeye çalışan Ali Rıza Bey , çocuklarını da bu doğrular üzerine yetiştirmeye çalışır.  Siz ne vermeye çalışırsanız çalışın , verdiğiniz karşınızdakinin anladığı kadardır.  İşte Ali Rıza Bey de ne kadar çabalarsa çabalasın karşılığını alamaz.  Modernlikti, cevreydi, paraydı derken bir ailenin nasıl parçalandığını okuyoruz kitapta.

   Yazarın Çalıkuşu 'ndan sonra en çok sevdiğim kitabı oldu Yaprak Dökümü.





Yaprak Dökümü - Reşat Nuri Güntekin
Kitabın Adı : Yaprak Dökümü
Yazar :Reşat Nuri Güntekin
Yayınevi :İnkılap Yayınevi
Sayfa Sayısı :160



'Yaprak Dökümü'nde Reşat Nuri Güntekin, bir memur ailesinin gelir darlığı ve ahlâk düşkünlüğü içerisinde parçalanıp çöküşünü, ustalıklı bir dille anlatıyor. Toplumsal yönü ağır basan bir roman. Eski görenek ve ahlâk anlayışına bağlı kalan bir küçük bürokratın, değişen sosyo-ekonomik koşulların belirlediği yeni hayatını yadırgaması başarıyla sergileniyor.


                                                            Kozmokitap

4 yorum:

  1. Bende çok severek okumuştum.
    Yazarın Damga adlı kitabınıda tavsiye ederim.Benim için unutulmaz bir kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listeme ekledim kitabı, tavsiye için teşekkürler :)

      Sil
  2. Reşat Nuri'nin eserlerini seviyorum ben.Yaprak dökümü de güzeldi.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yazarın okuduğum tüm kitapları başarılıydı :)

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.