11/29/2019

# Ephesus Yayınları # Jennifer McMahon # Kitap Yorumu

Sakın Arkana Bakma - Jennifer McMahon


Sakın Arkana Bakma

   Elimde yayımlanmış tüm kitapları olan  sayılı yazarlardan bir tanesidir Jennifer McMahon . Yazarın tarzını ve kitaplarını çok seviyorum. Kimisini çok başarılı bulmuş kimisini de bir tık aşağıda bulsam da yazdıklarını sonuna kadar keyifle okudum. Fantastik ve gerilim öğelerini başarı ile birleştirmeyi başaran bir yazar bana göre Jennifer McMahon .

Yazarın yeni kitabının çıktığını görünce havalara uçmuştum. Gördüğüm olumsuz yorumdan sonra da "acaba mı? " diyerek bir süre kitabı almayı erteledim. Yazarın tarzını bilsem de yine de çizgisinden saptı mı diyerek bir süre tereddüt yaşadım. Eskişehir kitap fuarında kitabı internet fiyatında görünce dayanamayıp almıştım . Fuar sonrası yaşadığım üzücü olaylardan sonra kitap bir kenarda unutuldu . Geçen kitaplıkta gözüme çarpınca bekletmemeye karar verdim ve 24 saatte bitirdim kitabı .

 Yazar bu kitabında da fantastik ve gerilim öğelerini başarı ile harmanlamış. Bu sefer fantastik öğe olarak perileri tercih etmiş. Kitabın başında okumaya başlayınca bu perileri Tinkerbell tarzı düşünebilirsiniz. Çünkü 12 yaşlarında küçük çocuklar bahsediyorlar ve inanıyorlar . Kitabı okudukça daha çok süpernatural dizisinde gördüklerimiz gibi olduğu anlaşılıyor.

Kitap çift zamanlı ve iki farklı karakterin bakış açısı ve yaşadıkları ile anlatılıyor. Günümüzde Phoebe
, geçmişte ise Lisa .

Önce Phoebe'nin yirmi yaşındaki hali karşılıyor yazar bizi. Annesinden uzakta yaşamayı tercih etmiş bir genç kız olarak kaybolan küçük bir çocuğu duyar . Çocuğun kaybolduğu kasabaya gidince onun periler tarafından kaçıldığını düşündüklerini görür. Aradan on beş yıl geçer ve Phoebe otuz beş yaşındadır. Bir erkek arkadaşı vardır ve birlikte yaşamaktadırlar. Erkek arkadaşı Sam'in yıllar önce kaybolduğunu öğrendiği kız Lisa'nın kardeşi olduğunu öğrenir . Gelen telefon notlarla hayatları bir anda karışır. Lisa periler diyarından geri mi dönmüştür , onu kaçıran bırakmış mıdır yoksa bambaşka bir tuzağa mı çekilmektedirler ...

Geçmişte ise Lisa'yı , aile yaşamını ve onun kaçırılasıya kadar yaşadıklarını okuyoruz. Lisa ormanda perilerin yaşadığına inanmaktadır . Sadece o değil kasabalıların çoğu buna inanmaktadır . Lisa'nın annesi de bu inancı destekler nitelikte hikayeler anlatmaktadır. Babası hasta olan Lisa kafayı peri kralına takmaktadır . Ona hediyeler bırakır ve bir gün periler diyarına gideceğine inanır ...

Gerçekten periler var mıdır yoksa efsanelerle bambaşka bir kötülük mü saklanmaktadır ? Lisa kaçırıldı mı periler diyarına mı geçti ? Gelen not ve telefonların anlamı nedir ? Gibi bir çok soru kitapta cevaplanıyor.

 Kitabın ilk yarısını okurken yazarın bazı bölümleri gereksiz uzattığını hissettim. Bu ikinci yarısına geldiğim zaman ise heyecan dozu arttığı için tüm işlerimi bir kenara bırakıp kitaba yoğunlaştım ve elimden bırakamadım . Ne olacak merakı , acaba mı teorileri derken kitabı bitirdim. İyi ki farklı yorumları görmezden gelip kitabı alıp okudum dedim. Yazar beni hayal kırıklığına uğratmadı . Kitabı çok sevdim. Hatta sonundaki belirsizlik ile birlikte yazarın sonunu siz seçin dediğini düşündüm. İster fantastik dünyayı kabul edip o gerçekliğe inanın , ister bilim ve tıpa inanıp ona göre düşünün. Ben bilim ve tıp  alanını tercih ettim. Küçüklükten beri insan beynine yazılan efsaneler ve korkular yetişkinlik hayatını da nasıl etkiliyor Phobe üzerinden görüyoruz aslında . Ben çok sevdim  , okuyup okumamak size kalmış :)








Sakın Arkana Bakma - Jennifer McMahon
Kitabın Adı : Sakın Arkana Bakma
Yazar : Jennifer McMahon
Yayınevi :Ephesus Yayınları
Orjinal adı :Don't Breathe A Word
Çevirmen : Çiğdem Köfüncü
Sayfa Sayısı : 432


Bir yaz gecesi 12 yaşındaki Lisa evlerinin arkasındaki ormana gider ve bir daha geri dönmez. Bu gizemli olaya dair tek ipucuysa, Lisa’nın kayıplara karışmadan önce küçük kardeşi Sam’e büyülü dünyalara açılan bir kapıdan bahsetmiş olmasıdır. Lisa o kapıdan geçip Periler Kralı’yla tanışacağını ve kraliçe olacağını düşünmektedir.

Aradan 15 yıl geçer ve Sam, Phoebe isimli bir kızla sevgili olur ama ikilinin sıradan hayatları, Sam’in yıllar önce verdiği bir söz yüzünden çok geçmeden tepetaklak olur ve kendilerini gerçekle hayalin giderek birbirine girdiği, lanetli bir geçmişin gölgesinde yaşanan, tüyler ürpertici olayların içinde bulurlar.

Sakın Arkana Bakma! hem dünyada hem de Türkiye'de kendine kemik bir hayran kitlesi yaratan Jennifer McMahon'un en özgün yapıtlarından biri olarak görülüyor.

“Jennifer McMahon'un romanları her zaman okuru şaşırtmayı başarıyor. Bu kitap da bu başarının en somut örneklerinden."

- Randy Susan Meyers -
“Özgün bir dil, müthiş bir hayal gücü ve tüyler ürpertici bir evren. McMahon korku-gerilim konusundaki tüm hünerini ortaya koymuş."

- Publishers Weekly -






Jennifer McMahon Kimdir ?

Jennifer McMahon
 1968 yılında Hartford, Connecticut, ABD'de dünyaya gelmiştir. İlk kısa öyküsünü üçüncü sınıfta yazan yazar 1991 yılında Goddard College'da lisans eğitimini tamamlamıştır. Daha sonra Vermont College'daki Yazı Programı Yüksek Lisansında bir yıl şiir okumuştur.Bir şiir,bir romana dönüşen karasızlığı ile kendine biraz zaman ayırmaya karar vermiştir. Jennifer McMahon, evsiz barınak personeli, yetişkinler ve akıl hastalığı olan çocuklar için danışman olarak çalışmış, 2000 yılında tam zamanlı çalışmak için işinden ayrılmıştır.Halen Vermont'taki Montpelier'deki evinde yaşamaktadır.

Jennifer McMahon'ın Okuduğum Diğer Kitapları :

Kayıp Kızlar Adası 

29. Oda 

Söylemeyeceğine Söz  Ver

Neptün Cinayetleri

Şeytanın Eli

Eva'nın Çığlığı 


                                                            Kozmokitap

5 yorum:

  1. Çok sevilen bir yazar ama ben okuma fırsatı bulamadım henüz. Yorumuna sağlık abla :)

    YanıtlaSil
  2. Sakın Arkana Bakma - Jennifer McMahon kitap tanıtımı için teşekkür ederiz okumadım ama siz beğendiyseniz bir bakmak gerektiğine inanıyorum saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Sakın Arkana Bakma adlı eseri inceleyen ve tanıtan editöre teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  4. Yazarın diğer kitaplarını okumuştum ama bu kitabını atlamışım, mutlaka okuyacağım. İnceleme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Sakin arkana bakma tam benlik bir kitap gibi. Hemen not aldım ☺️

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.