12/05/2019

# Edebiyatist # Kitap Yorumu # Nuran Taşhan

Zemra - Nuran Taşhan

Zemra - Nuran Taşhan

   Zemra , YazarEvi Özel koleksiyonunda yer alan bir roman . YazarEvi özel koleksiyonu ne derseniz - ben de yeni öğrendim bunu - sizlerle paylaşayım. Türkiye'nin en iyi editörleri arasında gösterilen Can Gazalcı , YazarEvi.com ile iş birliği yaparak editörlüğünü Can Gazalcı'nın üstlendiği , üzerinde uzun yıllar çalıştığı dosyaları Edebiyatist yayınevi farkıyla okuyucu ile buluşturmaya karar veriyorlar ve " YazarEvi Özel Koleksiyonu" nu hazırlıyorlar. Her yıl sınırlı sayıda eserin yer alacağı bu özel koleksiyonda 2019 yılı içerisinde yer alıyor Zemra .

  Sürpriz kargoları herkes kadar ben de severim . Zemra bana sürpriz olarak geldi. Kargo poşetini heyecan ile yırtınca içerisinden özenle hazırlanmış bir paket çıktı. İçini görmeden paketi görünce mutlu oldum zaten . Bu kadar özenle paketlenen şey de harikadır dedim içimden. Paketin içinden Zemra , Üzerinde Zemra yazan siyah renkli kahve fincanı , bir paket badem şekeri ve anahtarlık çıktı . Üstelik kitap da adıma imzalıydı . Ne kadar sevinip , havalara uçtuğumu tahmin edebilirsiniz.

Zemra - Nuran Taşhan


  Zemra , kitabın kapak görselinden yola çıkarak başkarakterin ismi olduğunu düşünmüştüm . Fakat öyle değilmiş. Arnavutça "Zemra" , kalp anlamına geliyormuş. Meriç  , kalbini bize açtığı için sanırım kitabın ismi de Zemra , kalp olmuş.

  Kitapta büyük bir aşk hikayesi ya da dramatik bir öykü beklemeyin okumaya başlamadan . Meriç'i , duygularını ve yaşadıklarını okuyoruz kitapta. Böyle söyleyince tek karakter olduğunu zannetmeyin kitapta. Farklı karakterler de yeri geldiğinde renk katıyorlar romana.

  Meriç aslında kendi halinde birisidir. Etrafına karşı güçlü bir görüntü sergiler. Çoğunlukla da görmek istediklerini gösteriri onlara. Olduğu kişiyi , hislerini , düşündüklerini ve yaşadıklarının etkilerini sadece biz okuyucuları tüm çıplaklığı ile , tam bir dürüstlükle anlatır .






  Kitabı okurken Meriç bir yerdeyken gördüğü ya da hatırladığı bir şeyle bize bir anısını anlatmaya başlıyor . Bazen de farklı bir karakterle bir araya gelince hemen o karakter , geçmişi hakkında bilgi veriyor. Ben buna serbest çağrışım dedim sanırım edebiyattan çok sağlık alanına olan yakınlığımdan. Edebiyatta ise bu tarz anlatımlara bilinç akışı tekniği deniyor. Virginia Woolf okurken bu anlatım tarzı ile ilk defa karşılaşmıştım. İlk okuduğum zaman bu git-gel ve zaman değişimi okurken beni zorlasa da bu tarza alışınca çok daha rahat adapte oldum. Beni zorlamadı .

  Konu olarak bakınca Meriç'in hayatından bir kesit diyebiliriz kitaba. Bu tarz konular herkesin ilgisini çekmez. Benim sevdiğim konudan ya da Meriç'ten çok yazarın tarzı oldu. Yazarın kendine has üslubu ve duyguları hissettirmesi kitabı büyük bir dikkatle okumama neden oldu .

  Bu kitabı okuduktan sonra ilk sayfada bahsedildiği gibi büyük bir özen ve dikkatle hazırlandığını okurken hissettiğimi söyleyebilirim. Kitap sevdiklerim arasına katıldı .




Zemra - Nuran Taşhan
Kitabın Adı :Zemra
Yazar :Nuran Taşhan
Yayınevi :Edebiyatist
Sayfa Sayısı :256


Nuran Taşhan’ın Zemra’sını okurken büyük olaylar, çözülmesi gereken esrarengiz konular bekleyen okurun hayallerinin yıkılması kaçınılmaz, yıkılacak çünkü daha büyük hayallere yer açılıyor.

Taşhan, ilk insandan bu yana çözülememiş bir esrarın peşine düşüyor, duymak istemediğimiz yürek fısıltılarının sesini yükseltiyor.
Bir kadının Londra’dan İstanbul’a, İstanbul’dan Bodrum’a, Bodrum’dan yine İstanbul’a, nihayet kendisine uzanan hikâyesi bu… Biz sadece bir roman okumuyoruz aslında, insanın karmaşık ruh yapısıyla, dünyanın karmaşık düzeninde yol almaya çabalıyoruz. Her ikisine de hem esir olup hem isyan ederek hüzünle mizah arasında mekik dokuyoruz.
En ince noktasına kadar irdelenen, sansürsüzce satırlara dökülen “aşk”a, bu hikâyede ancak yardımcı oyuncu rolü düşüyor. Başrollerde bir kadının boyun eğecekken kafa tuttuğu, kafa tutarken aslında dünyayla kafa bulduğu hayatı var… O hayat ki bazen tüm dünya umurunda, bazen dünyadan çok uzaklarda…

Bitip tükenmeyen mutluluk arayışında fısıltılara kulak verme zamanı…
Lafını hiç esirgemeyen bir roman bu! Okurken bir yandan kendi hayatınızın da size fısıldamasına engel olamayacaksınız.


                                                            Kozmokitap

5 yorum:

  1. Merhaba.Siteniz oldukça hoş ve takip ettiklerim arasında.Zaman ayırıp yeni açtığım bloguma göz atıp takip ederseniz memnun olurum.Sağlıcakla Kalın.

    YanıtlaSil
  2. Bir kitap ancak bu kadar harika yorumlanırdı. Kitabı ilk fırsatta okumalıyım

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.