12/06/2019

# Kerime Nadir # Kitap Yorumu # Maceraperest Kitaplar # Oğlak Yayınları

Dehşet Gecesi - Kerime Nadir

Kerime Nadir

Kerime Nadir , yazdığı aşk romanları ile gönlümde taht kuran bur yazardır. Özellikle " Samanyolu " bir başkadır benim için. Yeşilçam'da film haline gelmiştir ve çocukluğum defalarca bu filmi seyrederek geçmiştir.

Kerime Nadir'in fantastik -gerilim türü eseri olduğunu bilmiyordum ki bu benim ayıbım . İnsan sevdiği yazarı araştırmaz mı ? Her şeyi araştıran ben bu konuyu geçtim nedense. Maceraperest Kitaplar klasik eserlere de el attı ve bu güzel eseri tekrar biz okuyucular ile kavuşturdu.

Öncelikle kitabın kapağı klasik esere yakışır tarzda olmuş , çok sevdim .





 Altınışık gazetesinin sahibi Mümtaz Bey, Hakkari Cilo Dağında açılacak olan bir turistik otelin açılışına davet edilir. 1953 yılında geçen bu olayda Mümtaz Bey , İstanbul'dan tren ile yola çıkar.

 Çetin isimli birisinin kendisine verdiği kitabı yolda okumak için yanına almıştır. Bu uzun yolculukta fantastik , akıl almaz olayları anlatan bu kitabı okur. Çetin Bey bu kitap için gerçek olayları yazdığını belirtmiştir. Yazılanlar inanılacak gibi değildir. Mümtaz Bey ile birlikte biz de okuyoruz kitabı. Tüyleri diken diken eden bir kitaptır. Kitap bittikten sonra olanlar ise ayrı ilginçtir. Mümtaz Bey kitapta anlatılan olayların benzerinin içinde , hatta devamında bulur kendisini...

Yazarın anlatım gücünü zaten biliyordum. Farklı bir türde de başarısını ortaya koymuş Kerime Nadir. Kitabın bazı yerlerinde heyecandan nefes almayı bile unuttuğumu fark ettim. Konunun sürpriz bozulmasın diye çok derine girmek istemiyorum . Zaten arka kapak yazısında yeterince ipucu var :D

  Muhteşem bir kitap olduğunu söyleyebilirim gönül rahatlığı ile .






Dehşet Gecesi - Kerime Nadir

Kitabın Adı :Dehşet Gecesi
Yazar : Kerime Nadir
Yayınevi :Oğlak Yayınları
Sayfa Sayısı :448


(…) Ruzihayâl olduğuna yüz bin şahit isteyen en çirkin ve en iğrenç bir cadı ayağa kalkmış, ortadaki taş basamağa kadar gelmişti. Boyu ve gölgesi bir dev heybeti taşıyordu. Orada dikili durdu. Ağzı taze kana bulanmıştı. Saçları darmadağındı. Dişleriyse, bir kurdunki gibi sivri ve keskin bir biçimde parlıyordu. Nihayet gözleri… Tanrım! Bu gözler, beni aşk ve arzuyla kendimden geçiren o şahane gözler miydi? Evet, bu cadının, yahut Ruzihayâl hortlağının gözleri şimdi birer melanet kuyusu, tüyler ürperten birer hareketli yuvarlaktan ibaretti.

Türk korku edebiyatının ilklerinden biri olan, usta romancı Kerime Nadir’in Dehşet Gecesi; Karanlığa hapsolmuş, tüyler ürperten lanetli bir gerçekliğin pençesindeki kahramanlarının hikayesini anlatıyor. Bu karanlık romantizm ruhunuzu derinden sarsacak.

Kerime Nadir Kimdir ?

Kerime Nadir
5 Şubat 1917'de İstanbul'da doğdu. 20 Mart 1984'te İstanbul'da yaşamını yitirdi. Asıl ismi Kerime Nadir Azrak. 1935'te İstanbul Bebek Saint Joseph Sörler Okulu'nu bitirdi. Ayrıca özel eğitim gördü.

İlk şiir ve öyküleri 1937'de Servet-i Fünun, Uyanış ve Yarımay dergisinde yayınlandı.

İlk romanı "Yeşil Işıklar" 1937'de yayınlandı. Çoğunlukla kadın kahramanlar üzerine kurduğu duygusal aşk ve serüven romanlarıyla 1940-1970 arasında çok okunan ve sevilen bir yazar oldu.

Birçok baskısı yapılan bu romanlarından bazıları sinemaya da uyarlandı.

                                                            Kozmokitap

3 yorum:

  1. Dehşet Gecesi kitabının kapağı da nasıl asil ama. Soluksuz okunur diyorsunuz yani, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. "Gönüllere taht kuran yazar" bende de aynı duyguları uyandırdı.Her eserini severek okudum
    "Kitap tanıtımı" ve "kitap incelemesi" için editöre teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  3. Çok faydalı bir yazı olmuş. Çok teşkkür ederiz.
    https://www.metpordekor.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.