7/27/2017

# Heves # Kitap Yorumu # Mortena Yayınları # Sümeyye Kalyoncu

Heves - Sümeyye Kalyoncu || Kitap Yorumu


Heves - Sümeyye Kalyoncu

" Bir parça Heves... Pare Heves... Masumluğunu perdelemeye çalışırken kendini incitiyorsun da , bari çevrendekilere hasar vermesen? Ben şimdi doya doya sarılamayacak mıyım sana? Böyle mi kovacaksın beni gözlerinden, yüreğinden. .. O bal kokunu duyan bir insan evladı nasıl iflah olur bir daha? Susturabilir misin senden yüreğime akanları ? Yapamazsın, Heves . Yetmez gücün ... Sana uzanan bütün elleri kıracak mısın? Gücün yetmez , Heves. .. "

  Sümeyye Kalyoncu'nun okuduğum ilk kitabı Heves. Aynı zamanda Mortena Yayınlarından da okuduğum ilk kitap oluyor. Bilerek yayınevinin kitapları almamış değilim bugüne kadar. Sanırım denk gelmedi. İlk önce söylemeliyim ki kitabın kapağı harika. İki kapak yapmaları çok güzel olmuş. Alt kapakta bir balerin var ve bence çok güzel.

   Kitabı okumaya başlarken adı Heves olunca ben sözlük anlamı ile algıladım. Fakat buradaki Heves kızın ismi...

   Heves ... Pilot Baran ile balerin Pare Heves'in aşkını anlatıyor...

   “Sarıldım, Müge…”
Sigaradan derin bir nefes aldı. Nefes aldı, heves aldı. Hevesi kursağında kaldı. Hayatı boyunca olduğu gibi… “Abi? Sen bu kız için bir şey mi hissediyorsun?”
“Çok mu belli?”
“Kızın üstüne çıkıp soymamışsın. Oradan anladım sanırım.”


   Yaralı iki kardeş Baran ve Müge... Baran hayata küsmüş ve günü birlik ilişkiler ile hayatına devem etmeye çalışıyor. Müge... Yaşadığı hayal kırıklığı ve ihanet sonucunda akli dengesi bozulmuş ve şizofreni tedavisi görüyor.

Heves - Sümeyye Kalyoncu


   Heves... Baran ve Müge'nin karşısındaki eve taşınıyor kaçarak geldiği İstanbul'da...   Aynı zamanda Baran'ın da kiracısı... Bir gece kapısının hızla vurulması ile uyanıyor ve kapıyı açar açmaz burnuna yediği bir yumruk ile tanışıyor Müge ile. Tabii Müge bu olayı sabah hatırlamıyor fakat Heves'in yüzünde kocaman bir oluşmasına engel olmuyor bu durum.

Müge elini kızın köprücük kemiğinde gezdirdi. Kabartmalı yazının üstünde soğuk parmaklarını gezdirirken gözleri yeni bir şey keşfetmiş gibi şaşkınlıkla ve hayranlıkla bakıyordu. Parmakları yazıyı ezberledikten sonra dudakları oynadı.
“Ne demek?”
“Cesur ol demek.” 

   Sırlar, korkular ve iniş çıkışlar ile yaşıyorlar aşklarını... Ben onları bir köprüde karşılaşan iki inatçı keçi öyküsündeki keçilere benzettim. İkisi de inatlarından ödün vermiyorlar. Aralarındaki diyaloglar en çok da içsel monologları gülmekten öldürdü beni. Bu konuda Baran favorim oldu :)))

   Karakterler kızdığım yerler olmadı mı??? Oldu tabii , ikisini de bir temiz pataklamak geçti içimden. Sonunda doğru yolu buldular ancak kaybettikleri zaman geri alınamaz maalesef!!!!


   Başladığınız zaman bırakmak istemeyeceğiniz , hızla okunan tam yazlık bir kitap Heves. Baran ve Heves'i  sevecek en çok da Müge'ye bayılacaksınız....



Heves - Sümeyye Kalyoncu
 Kitabın Adı :Heves
Yazar :Sümeyye Kalyoncu
Yayınevi :Mortena Yayınları
Sayfa Sayısı :480


Kalbin beyin ile olan savaşında mühimat az, düşman çoktu...

Senin adını inlerken ruhum; dizginleyebilir misin içimde dörtnala koşan vahşi atları? Asıl iplerime!" Kaderinin uzun parmak aralıklarından fırsat bulup, tam da düzlüğe çıktığını düşünen Pilot Utkan Tunaboylu koşarak uzaklaşması gereken bir kadına vurulmuştu. Hayatın bu son tokadı onu yerden yere vururken; kaçtığı bu istikametin yanlış olduğunun çok sonra farkına varacaktı. "Yeni mahsullere yer açılsın diye dalımdan koparılmıştım. Sebebi olmalıydı dalımdan ayrılışımın, sana kavuşmalıydım.

Maratona erken başlayıp yolu yarılamadan nefessiz kalmış bir savaşçıydı, kurtuluş olarak gördüğü küçük dairesi kendisine cehennem olacaktı. Genç balerin Pare Heves Kahveci tıpkı yaralanan ayak parmak uçları gibi hayatını da saklayacaktı.


                                                            Kozmokitap

4 yorum:

  1. Hiç bu tür kitaplar okumuyorum nasıl olur acaba okusam. Eller sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okumuyorum diyordum eskiden. Bir şans vermek lazım aralarında çok iyileri oluyor:))

      Sil
  2. Hiç duymadığım bir yazar, yorumunuzdan sonra beğendim aslında. Şans verilebilir. Teşekkür ederim.

    Ayrıca çok güzel bir blogunuz var, yeni keşfettim. :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.