7/20/2017

# Beyaz Balina Yayınları # Nils Holgersson # Nils ve Uçan Kaz # Selma Lagerlöf

Nils ve Uçan Kaz - Selma Lagerlöf || Kitap Yorumu

Nils ve Uçan Kaz - Selma Lagerlöf


    Çocukluğumda en sevdiğim çizgi filmlerden birisiydi Nils ve Uçan Kaz. Sadece eğlenceli bir vakit geçirme aracı değil aynı zamanda da bilgilendiriciydi. Yıllar sonra kitabını görünce karşımda dayanamadım ve hemen aldım. Hem eski günleri hatırlattı bana hen de çocuklarımın da Nils ile tanışmasını istedim.


   Ciltli bir kapağa sahip kitap . Böyle olunca albenisi daha fazla oluyor:)) İçindeki çizimler de çok güzel . Kitabı okurken aynı zamanda resimleri de incelemek çok keyifli.

  Bazı kitaplar her zaman dediğim gibi her yaşa hitap ediyor, zaman ve mekan sınırlaması olmuyor. Nils ve Uçan Kaz da bu kitaplardan birisi. Kitabı önce ben okudum sonra oğlum . Şimdi de kızımın kitaplığında...

Nils ve Uçan Kaz - Selma Lagerlöf


 Haylaz ve hayvanlara kötü davranan bir çocuk Nils. Birgün anne ve babası evde yokken bir orman cini yakalar ve ona da kötü davranır. Bu davranışı karşısında cezalandırılır Nils. Bu kötü davranışının sonunda küçülmüş ve parmak çocuğa dönüşmüştür. Ne yapacağını şaşırır Nils. Hayvanlar da ona yardım etmez çünkü o kötü kalpli bir çocuktur.  Yaban kazlarına katılıp göç etmek isteyen evcil kaz Martin uçarken onu yakalamak isteyen Nils bir anda kendisini havada bulur . Martin ile birlikte olan maceraları da böylece başlar. Hayvanlar alemini , dostluğu ve Nils'in kendisini nasıl geliştirip değiştiğini okuyoruz kitapta.


   Her kitaplıkta olması gereken eğlenceli ve öğretici bir kitap olduğunu düşünüyorum Nils ve Uçan Kaz'ın.


Nils ve Uçan Kaz - Selma Lagerlöf
Kitabın Adı :Nils ve Uçan Kaz
Yazar :Selma Lagerlöf
Yayınevi :Beyaz Balina Yayınları
Orjinal adı :Nils Holgersson
Çevirmen :Seadet Bağçacı
Sayfa Sayısı :120


1909 yılında Nobel Edebiyat Ödülü’nü alan Selma Lagerlöf’ten unutulmaz bir klasik…

Nils Holgersson, insanları kızdıran ve hayvanlara eziyet eden bir çocuktur. Günün birinde cüce bir büyücü onu parmak çocuğa dönüştürür ve Nils, harika bir yolculuğa çıkar. Çiftliklerindeki genç erkek kaz Martin ile yaban kazlarından oluşan bir sürüye katılarak kuzeye uçar ve heyecan dolu bir macera yaşar.

Küçülünce hayvanların dilini anlamaya başlayan Nils, onlara daha sevecen yaklaşan, bambaşka bir çocuk olur. Bir sincap ailesine yardım ettikten, Gümüş Tüy adlı dişi kazı kurtardıktan ve kartal Gorgo’yu özgürlüğüne kavuşturduktan sonra, yeniden gerçek bir insan olma fırsatını yakalar.

Ancak bunun da bir bedeli vardır. Nils, nasıl bir karar verecek?


                                                            Kozmokitap

1 yorum:

  1. Çocukluğumun sevgi ve muhteşemlik dolu nostaljik çizgi film serisidir. Bremen mızıkacıları gibi fabl örneklerinin en iyilerindendi. Sırf o dönemin nostaljisi korunsun da, bilerek youtube'ta izlersem aklımdaki imajı bozulur diye tekrar seyretmiyorum. Bölümlerin konularını ve içeriklerini de hatırlamıyorum açıkçası. İstediğim tek şey, o günlerin şartları ile, komik regülatörlü ve tüplü televizyonları ve gerçek nostaljisiyle, bende bıraktığı nadir duygusal imgelemlerle hatırlamak istiyorum nils'imi ve güzel uçan kaz'ımı.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.