7/05/2017

# Anatolia Kitap # İlknur Altıntaş # Kitap Yorumu # Peçeli Ve Köle Türkler

Peçeli Ve Köle Türkler - İlknur Altıntaş || Kitap Yorumu

Peçeli Ve Köle Türkler - İlknur Altıntaş




   " Etrafında çok fazla acı varsa, etrafında adaletsizlik varsa nasıl mutlu olabilirsin ki ? " 


   Mayıs  ayında harika bir tarihi kurgu okudum ve yorumunu blogumda yazmıştım. Hallac-ı Mansur Dai .Kitap beni çok etkilemişti ve yazarın olayları ele alış tarzı ve kaleminin gücü beni kendisine hayran bıraktı. Kitabı bitirip yorumunu girdikten sonra yazardan kitabın bir serinin ikinci kitabı olduğunu öğrendim. Normalde kitapları okumadan önce araştırma yaparım. Fakat kitabın anlattığı  tarihi şahsiyet beni o kadar etkilemişti ki  araştırma yapmak aklıma dahi gelmedi.... Bu yüzden utanıyor ve biraz da kendime kızıyorum. Yazar sevgili İlknur Altıntaş kitabın yorumunu girdikten sonra beni bu konuda bilgilendirdi sağolsun ve bana serinin ilk kitabını hediye etti. Peçeli ve Köle Türkler... Ne kadar mutlu oldum anlatamam:)))

   Haziran ayınının ramazana denk gelmesi sebebi ile kitabı okumayı erteledim. Daha sakin bir kafa ile okumak istiyordum. Kitap da 704 sayfa ... Elimde süründürmek istemedim. Fakat kitabı okumaya başlayınca fark ettim ki kitap aynı Hallac-ı Mansur Dai gibi hızla okunuyor. İnanır mısınız 704 sayfayı bir günde bitirdim.

    869 yılını anlatıyor kitap. Ortadoğuda Türkler , Abbasiler , Karmatiler ... Halife , adamları, saray kadınları ve oynanan  oyunlar... Bu oyunlar ki öyle masum değil, insanların hayatlarıma mal oluyor!...

     Ali Bin Muhammed .... Kölelerin ve mazlumların dostu , zalimlerin acımasız düşmanı... Siyah bir peçe ile dolaşıyor , yüzünü görenler sadece güvendikleri. Fakat gözleri! ... Yemyeşil ve ışıl ışıl parlıyor. Onları unutmak mümkün değil...

   Komutan Boğa oğlu Musa... Heybetli , adil ve çok iyi bir komutan . Türk ordularının başında. Abbasi halifesinin hizmetindeler. Kendileri özgür olduklarını düşünüyorlar fakat herkes onlara köle Türkler diyor. Zamanında köylerinden , ailelerinden koparılıp gelmişler ve köle olarak satılmışlar... Fakat şimdi bir orduları var.  Korkulan ve çekinilen adil askerler. ...

    Shahla ... Bir ubbak. Güzel ve tehlikeli bir kız. Kendisini korumayı ve düşmanlarını yok etmeyi çok iyi biliyor. Rüyasında gördüğü yeşil gözlerin sahibini görebilmek için yola düşüyor : Ali Bin Muhammed 'i .

    Taht için birbirine düşman olan öldürülen halifeler ve saman altından su yürüten anneleri... Güvendikleri ve sırtlarından bıçaklayanlar. Aynı kadını seven iki güçlü adam...

      "Bana bak ! Sen binlerce insanı zincirlerinden kurtardın ... Binlerce!  Ne yapsaydık yani, dizlerimizin üzerinde merhamet mi dilenseydik!  O aşağılık heriflerin, evlerimizi, ekmeğimi, toprağımızı çalmalarına izin mi verseydik!  Günün birinde hepimiz öleceğiz Ali. Sorun ölmekte değil!  Nasıl öleceğimizde. .. Özgür adamlar olarak mı?  Yoksa horlanmış, aşağılanmış , sahip olduğumuz ne varsa elimizden alınmış korkak adamlar olarak mı ? " 


   Kitap bir yılda olanları o kadar güzel anlatıyor ki ben bu konu üzerine saatlerce konuşabilirim. Hallac-ı Mansur Dai'de tanıdığım Laila'nın ailesini bu kitap ile öğrenmiş  ve onun nasıl  öksüz kaldığını okumuş oldum. Bütün karakterlere aşinaydım ve kitabı okurken tanıdık bir ortamda hissettim kendimi. Çok rahattım sanki hepsini tanıyordum ve bana hikayelerini anlatmalarını , kendilerini açmalarını bekliyordum. Yazarın tarzını anlamam da bu konuda çok etkiliydi. Tanıdık bir ortamda olunca yabancılık çekmedim , böyle olunca da sayfalar su gibi akıp gitti.

   Tadı damağımda kalan harika bir kurgu idi. Gerçek ve kurgunun bir araya girdiği kitapları çok seviyorum.. Hele bu kitap kendi tarihimizi anlatıyorsa daha çok seviyorum .

  Kaleminize sağlık İlknur Altıntaş . Yazarın diğer kitaplarının da yanımlanmasını dört gözle bekliyorum. Yazarın yeni kitapları hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz sitesini ziyaret edebilirsiniz: http://www.ilknuraltintas.com











Peçeli Ve Köle Türkler - İlknur Altıntaş
Kitabın Adı :Peçeli Ve Köle Türkler
Yazar : İlknur Altıntaş
Yayınevi : Anatolia Kitap
Sayfa Sayısı :704


Yıl, 869
O yıl neler olduğunu hiç bilmiyorsunuz!

Onları hiç tanımıyorsunuz!

İsimleri unutuldu! Unutturuldu!
Onlar...
İsyan topraklarında ,henüz petrole

“Karakan” denildiği zamanlarda yaşadılar!

Arap çölünde…

Basra bataklıklarında...
Bağdat’ta,

Samarra’da,

Daylam’da…
El Katai’de,

Dmaşk’ta…

Aşklarına, hayallerine ve

öfkelerine tanıklık edeceksiniz!

Onların cesaretlerine hayran olacaksınız!

Ve…

Onları bir daha asla unutmayacaksınız.



                                                            Kozmokitap

1 yorum:

  1. Aklıma yeşil gözlü siyah bir kızın ünlü fotoğrafı var ya kuzum o geldi ve konusu çok ilgimi çekti. Adalet ile ilgili ilk alıntıyı da sevdiğimi belirtmeden geçemeyeceğim. Harika yorumlamışsın yine bitanem, öpüyorum çok <3 :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.