2/14/2020

# Kırmızı Kedi Yayınevi # Kitap Yorumu # Şükrü Erbaş

Otların Uğultusu Altında - Şükrü Erbaş

Otların Uğultusu Altında - Şükrü Erbaş

   Şükrü Erbaş her zaman instagramda görsellerimin altında alıntılarını paylaştığım ve çok sevdiğim şairlerdendir . Bende hiç kitabı yoktu maalesef. Onun için alıntılardan beğendiklerimin Otların Uğultusu Altında kitabından olduğunu bildiğim için öncelikle onu alıp okumak istedim.

  Şiir kitaplarını nasıl yorumlayacağımı tam olarak bilemiyorum . Ne zaman bir şiir kitabı hakkında yazmaya çalışsam uzun bir süre düşünüyorum . Ben şiir severim ama her şiiri sevmem . Ne demek istediğimi anlatabildim mi bilemiyorum. Bazı şiirler yüreğime dokunuyor , çok seviyorum ancak sevdiğim tüm şiirleri tek bir kitapta bulamıyorum. Bir kitabın içerisinde sevdiğim şiirleri bazen kitabın yarısını bile bulmuyor. Bu nedenle şiir kitabı nadir alırım . İtiraf etmem gerekirse kitaptaki tüm şiirler hitap etmediği için ve bir sayfada az şiir çok boşluk olduğu için param boşa gidiyor gibi hissediyorum :( Sakın beni kınamayın . Burada biz bizeyiz ve ben sizlerle dertleşiyorum.

Otların Uğultusu Altında da aynı olay söz konusu oldu benim için . Şükrü Erbaş'ın kalemine sağlık fakat şiirlerin ancak üçte biri bana hitap ediyor . Sırf onları okumak için bile kitabı almaya değerdi diyorum. Bazı şiirleri tekrar tekrar okuyacağımı düşünüyorum.En sevdiğim şiir de kapakta yazılı olan oldu .
Buraya o şiiri sizler için bırakıyorum :

Ne olurdu kokunun da fotoğrafı olsaydı
Sesin Fotoğrafı. Boşluğun fotoğrafı.
Parmak uçlarındaki karıncanın
Ruhtaki üşümenin...
Ölüm kimseyi bu kadar yalnız bırakmazdı.





Otların Uğultusu Altında
Kitabın Adı :Otların Uğultusu Altında
Yazar :Şükrü Erbaş
Yayınevi :Kırmızı Kedi Yayınevi
Sayfa Sayısı :79


Eskiden, çok eskiden
Tanrımız yoktu. Korkumuz yoktu.
Günahımız yoktu. Yapraklar gibiydik.
Öpüşler gibiydik. Köpükler gibiydik.
Yapamadık. Güzellik boğdu
İyilik zayıf düşürdü hepimizi.


İçimizden birisini göklerin ardına gönderdik.

Şimdi hepimiz huzurla birbirimize kötülük ediyoruz.
Şimdi hepimiz korkuyla acımızı seviyoruz
Şimdi hepimiz dünyayı bir tanrıya değiştik
Şimdi hepimiz cehenneme dua ediyoruz.





Şükrü Erbaş Kimdir?

Şükrü Erbaş
7 Eylül 1953 tarihinde Yozgat'ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Yozgat'ta yaptı. Ankara'da Gazi Eğitim Enstitüsü Sosyal Bilimler Bölümü'nden mezun oldu (1978). Toprak Mahsulleri Ofisi'nde memurluk, yöneticilik yaptı ve bu kurumdan emekli oldu.

 1984 yılında Yarın dergisi yazı kurulunda görev yaptı. Edebiyatçılar Derneği'nde yöneticilik yaptı.

 Şükrü Erbaş, ilk şiirini Varlık dergisinde, 1978 yılında yayınlandı. "Yolculuk" adlı şiir kitabıyla, 1987 Ceyhun Atuf Kansu şiir ödülüne değer görüldü. Ayrıca, "Dicle Üstü Ay Bulanık" şiir kitabıyla 1996 Orhon Murat Arıburnu şiir ödülünü, "Üç Nokta Beş Harf" şiir kitabıyla 2002 Ahmed Arif şiir ödülünü ve "Gölge Masalı" adlı şiir kitabı ile de 2005 Ömer Asım Aksoy şiir ödülünü kazandı.

 Şiir, edebiyat ve yaşam üzerine denemeler yazdı. Denemelerini "İnsanın Acısını İnsan Alır" (1995) ve "Bir Gün Ölümden Önce" (1999) adlı kitaplarında toplayan Şükrü Erbaş'ın, "Gülün Sesi Gül Kokar" (1998) adlı düzyazılarından oluşan bir kitabı da vardır.

                                                     

1 yorum:

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.