4/04/2020

# diğer # mim

Çocukluğumda En Sevdiğim Çizgi Filmler


   Selam :) Deli Kızın Blogunun sahibi Derya beni bu eğlenceli mime davet etti. Hiç düşünmeden kabul ettim çünkü bu aralar böyle eğlenceli aktivitelere ihtiyacımız var . Sevgili Derya'nın yazısını ➡buradan ⬅ okuyabilirsiniz.

  Her ne kadar günümüzde teknoloji gelişip harika animasyon filmlere imza atılsa da çocukluğumda seyrettiğim çizgi filmlerin yeri ayrı . Bu mim için düşünürken unuttuğum çizgi filmleri de hatırladım . Netten bulabilirsem çocuklarıma göstermek isterim onları .

  1-Altın Şehir :

Altın Şehir

Benim hafızamda Altın Şehir olarak kalmış . Ancak nette arayınca Gizemli Altın Şehir , Altın Akbaba , Estaban ve altın Şehir isimleri altında bulabilirsiniz çizgi filmi. Esrarengiz altın şehri arayan Estaban ve arkadaşlarının maceralarını seyrettik bu filmde . Madolyonun kontak anahtarı görevini gördüğü ve güneş enerjisi ile çalışan altın akbaba ile yola çıkan Estaban ve arkadaşlarının peşinde altını isteyen kötü adamlar da vardı. Nasıl soluksuz izlerdim !!!!

Altın Şehir


2- Clementine :

Clementine


Benim çok severek seyrettiğim bir çizgi filmdi. Şimdi yıllar sonra nette aradığımda hakkında kötü şeyler yazıldığını görünce üzüldüm. Hatta korkarak izlediklerini söyleyenler olmuş. Aksine ben çok severdim ve korktuğumu hiç hatırlamıyorum da .

  Bir uçak kazası sonrası yürüyemez ve tekerlekli sandalye ile hayatını devam ettirmektedir Clementine. Gece olduğunda balon içerisinde bir peri gelerek Clementine'i sağlıklı haline döndürür ve tüm kötüklerin başı Malmot'u durdurmaya çalışırlar. Ben her macerayı zevkle seyrettim ve çizgi filmin korkunç olduğunu söyleyenlere katılmıyor aksine abarttıklarını düşünüyorum.

Clementine


3- Calimero :

Calimero

"Ama bu haksızlık değil mi?" repliğini asla unutamadığım civciv. Bazen severdim kendisini bazen kızardım . Hislerim hala değişmedi kendisine karşı :D

4- Taş Devri :

Taş Devri


 Bizi büyüttüğü gibi çocuklarımızı da büyüten çizgi film Taş Devri. Çakmaktaşlar ve Moloztaşlar'ı unutmaya imkan var mı???







5- Nils ve Uçan Kaz : 

Nils ve Uçan Kaz

 Hayvanlara eziyet etmeyi seven haylaz Nils yaptıkları için bir cin tarafından cezalandırılarak ufacık olur . Bahçede bulunan kazı ile istemeyerek de olsa uzun bir yolculuğa çıkar .

 Çok sevdiğim çizgi filmlerden birisiydi . Yıllar sonra Beyaz Balina Yayınlarından çıkan kitabını görünce onu da alıp okumuştum. Kitap hakkındaki yazıma ➡ buradan ⬅ ulaşabilirsiniz.

6- Snoopy : 

Snoopy


 Sadık , ilginç ve iyi huylu bir köpek olan Snoopy ve Charlie Brown 'u unutmak mümkün değil. Sırf benim değil çocuklarımın da en sevdikleri arasında zamansız bir çizgi film.

 7- Şeker Kız Candy : 

Şeker Kız Candy


Bebekken yetimhaneye bırakılan ve sonra zengin bir aile tarafından evlat edinilen Candy'nin duygusal hikayesi anlatılıyor çizgi filmde. Küçükken oyunlarımıza da tekerleme olarak eşlik etmiştir Candy'nin hüzünlü hikayesi.
     " Şeker kız kendy teri ile evlendi
      Bunu duyan liza hapşuruktan geberdi ... "








8- Çiçek Kız Lulu : 

Çiçek Kız Lulu

 Japon çizgi filmi olan Çiçek Kız 'da Lulu yedi renkli çiçeği aramaktadır . Çiçeklere boynundaki broşu tutarak seslenmekte ve kıyafetleri değişmektedir. Bu sayede istediği kılığa girer. Çocukken ona çok özendiğimi ve öyle bir yeteneğim olsa neler yapacağımı hayal ettiğimi hatırlıyorum.

9- Cici Kız Georgia :

Cici Kız Georgia

  Anne ve babası ölünce bir aile tarafından evlatlık olarak alınan Georgia, kendisini alan ailenin iki erkek çocuğunu güzelliği sayesinde büyülemiş kendine aşık etmişti. Fakat kendisi başkasına aşık olmuş çocuğun peşinden gitmiş, ülkeyi terketmişti. Yine duygusal bir öyküyü anlatıyordu bu film de .

10- Voltron :

 Voltron


İnsanların yönettiği beş robot aslanın birleşerek Voltron'u oluşturduğu ve birlikten kuvvet doğar mesajını veren çizgi film koşarak ekran başına geçmeme sebep olur ve büyük bir dikkatle seyrederdim.

11- He-Man :


He-Man

 " Gölgelerin gücü adına " repliği bir zamanları oyunlarımızı süsleyen çizgi film He-man . Prens kılıcını hava kaldırıp " Gölgelerin gücü adına güç bende artıııık !! " diye bağırınca He-man 'e dönüşmektedir. Sadece kılığı değişmesine rağmen kimse onun gerçekte kim olduğunu anlamaz. Bir de iskeletor vardı ki evlere şenlik :)))

12-She-Ra : 

She-Ra

Prenses Adora, He-Man 'in kız kardeşiydi. Süper güçlere sahip She-Ra kişiliğine bürünüyor ve Etheria gezegenini kötü kalpli büyücünün elinden kurtarmak için savaşıyordu. He-Man kadar tutulmamasına rağmen ben seviyordum bu çizgi filmi de .

13- Ay Savaşçısı :

Ay Savaşçısı

Usagi Tsukino adında genç, sulu gözlü ve sakar bir kızın Luna adında konuşan bir kediyle tanışmasıyla başlıyor film. Luna, ona Ay savaşçısı olduğunu ve dünyayı kötülerden koruması gerektiğini söyler ve böyle başalar hikaye. Sakarlıkları ile karanlık güçlerden dünyayı korumaya çalışırken kim olduğunu bilmediği ve arada ona yardım eden bir de smokinli şövalye vardır .  Ay Savaşçısı ile başlayan hikaye diğer gezegen savaşçılarının ona katılması ile daha da eğlenceli bir hale gelir. Çocukken bir yere kadar gelip yayından kalkmıştı çizgi film . Yıllar sonra tüm bölümlerini çocuklarım ile seyrettim çizgi filmi. Ne kadar sevsem de bazı bölümlerde bazı karakterlerin cinsiyetini ilk başta anlamak mümkün değildi. Bütün kızların aşık olup konuşurken kızardığı ve erkek zannettiğim karakter kız çıktı örneğin.


  Sevgili Derya'ya beni tekrar çocukluğuma götürdüğü için teşekkür ediyorum . Ben de sizi davet ediyorum arkadaşlar :

* Hayeldamlası

* Mor Düşler Kitaplığı

* Beyda'nın Kitaplığı 




                                                     

4 yorum:

  1. Ben teşekkür ederim ☺️. Birçoğu ortak çizgi filmlerin ama bazıları bana göre daha genç kuşakların izledikleri🙈. Aralarında kızımın hala izledikleri var. Çizgi filmlerin çok gürültülü ve göz yoran ışıltılı sahneler olanlar hariç bu yaşımda bile severim. Yakari, taş devri, casper hala sevdiklerimden 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı akşamlar biz de anime gecesi yapıyoruz , keyifli oluyor . Nedense ben Yakari'yi hiç sevmezdim.

      Sil
  2. Çoğunu bilmiyorum ama çok güzel göründüler gözüme abla. ☺️
    Davetin için teşekkür ederim, en kısa sürede yanıtlayacağım. ❤️

    YanıtlaSil
  3. Taş Taş Devri ve Clementin çok severdim :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.