4/02/2020

# Aslı T. Kızmaz # İnkılap Kitabevi # Kitap Yorumu

Olmasa da Olur - Aslı T. Kızmaz

Olmasa da Olur

"Keşke hayatta her yaşadığımız şeyin sonu hep mutlu olsa. Ama öyle değil ki, zaten sonun önemi ne? Yolda yaşadıklarımızdır önemli olan."

Aslı T. Kızmaz'ın ikinci romanı Olmasa da Olur. Benim de ilk okuduğum kitabı . İlk kitabın devamı niteliğindeymiş bu kitap . Tek başına da okunabiliyor ben yazar arada ilk kitapta diye cümle arasında geçirmese fark etmezdim. Yani tek başına da çık rahat okunuyor kitap .

 Aslı T. Kızmaz'ın üslubunu çok sevdim . Eğlenceli , deli dolu bir anlatımı var . Bu sıkıntılı günlerde bana çok iyi geldi kitap. Kitaba biraz bakayım nasılmış derken kendimi kahkaha atarken buldum ve kitaba başladığım gün bırakamadan bitirdim. Kafamı boşalttı ve doping etkisi yaptı bana .

 Boşanmak üzere olan bir kadını , hissettiklerini ve yaşadıklarını , bu dönemi nasıl atlattığını anlatıyor yazar kitapta. Bir de oğlu var . Bir taraftan sadece kadın olarak düşünüp intikam istese de diğer taraftan bir anne olarak çocuğu en az nasıl etkilenir onu düşünüyor .

 Her durumdan sonra arkadaşları ile konuşup , paylaşımda bulunması ve onların destekleri çok güzeldi , Günümüzde arkadaşlık nadir bulunan bir olgu haline geldi. İnsanlar ben merkezli oldukça kimse kimseyi dinlemeden sadece ben odaklı paylaşım yapıyor . Bir sohbet ortamı fakat ortak konu yok . Herkes ayrı telden çalıp kendisini anlatıyor ve kimsenin diğerini dinlediği yok!!



 Sertab ne yıkılmaya yaklaşsa da dimdik ayakta durmayı başarıyor . Hayatına devam ediyor ve kendi yolunu buluyor . Arada şarkı ve şarkıcıların eşlik etmesi de ilginçti. Ruhsal durumunu onların sayesinde belki de bozulmaktan kurtarıyor. Herkes için bir çıkış noktası , ruh sağlığını korumak için bir yol gerekiyor  . Sertab'ın da dediği gibi " olmasa da olur" ...

Siz de hayatınızda olmasa da olur dediklerinizi çıkartıp rahatlayın . Hiç kimse sizden değerli değildir.


Olmasa da Olur - Aslı T. Kızmaz
Kitabın Adı :Olmasa da Olur
Yazar :Aslı T. Kızmaz
Yayınevi :İnkılap Kitabevi
Sayfa Sayısı :144

“Biz kadınlar bazen en başından olmayanı oldurmaya çalışıyoruz. Böyle kodlanıyoruz. El attığımız her şeyi düzelteceğimize o kadar inanıyoruz ki ‘onu da’ düzelteceğimize emin oluyoruz. Ama eşek kadar adamlar değişmiyor, olmayandan da olmuyor. Ve evet ne yazık ki bizim bunu anlamamız için iyice sarsılmamız gerekiyor. Farkındayım çok zor; üzücü, gurur kırıcı, yorucu sıfırlanmak… Ama emin olun şahane yanları da var…”

Aslı T. Kızmaz ikinci romanında kendi ayakları üzerinde duran, hiç olmazsa buna çabalayan, sonunda “olmasa da olur” diyen delidolu bir kadının ayrıksı hikâyesine odaklanıyor.

Olmasa da Olur, Benden Ne Olur’un devamı olan eğlenceli, şen şakrak üslubuyla, roman kahramanının zihninde yarattığı hayali insanlarla, süratli ve nefis bir hikâye…





Aslı T. Kızmaz Kimdir? 

Aslı T. Kızmaz1983 yılında Eskişehir’de doğan ama aslen Kütahyalı olan, oralarda da hiç yaşamamış olup asker kızı olmanın gerekliliğini sonuna kadar yerine getiren ve şehir şehir gezen Aslı, Dokuz Eylül Üniversitesi ÇEKO bölümünden 2006 yılında mezun olduktan sonra öğrenimine Dudley College’da devam etmiştir. Firmaların pazarlama ve kurumsal iletişim departmanlarında 7 yıl görev aldıktan sonra, “9-6 çalışmaya yeter” deyip kendi işini kurma aşamasına geçmiştir. 5 yıldır AKA ile ilgilenmekte, daha çok sosyal medyada algı yönetimi üzerine uzmanlaşmaktadır. Aynı zamanda kendi sosyal medya hesapları için de içerikler üretmektedir. Yazarın İnkılâp Kitabevi’nden çıkan diğer kitabı: Benden Ne Olur?

                                                     

3 yorum:

  1. duymadım ne hoş bi romana benziyoo, not aldım, thanx :)

    YanıtlaSil
  2. Kitabın ismini okuyunca aklıma Yalının şarkısı geldi ama çok değişik :) Güzel bir inceleme olmuş aldım listeme :)

    YanıtlaSil
  3. Rahat okunacak bir roman gibi aslında tam bu zamana uygun ☺️

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.