4/21/2020

# Kitap Yorumu # Simon Beckett # Yabancı Yayınları

Mezarın Çağrısı - Simon Beckett

Mezarın Çağrısı

  Fevkalade yaratıklar , değil mi? Lumbricus terrestris. Basit bir organizma , beyin yok , bahsedilecek bir sinir sistemi neredeyse yok , ama ikiye kesersen tekrar büyüyorlar. Burada çıkaracağın bir ders var : Ne kadar karmaşıklaşırsan , başını o kadar belaya sokarsın.


 Simon Beckett'ın en sevdiğim serisi olan David Hunter serisinin dördüncü kitabı Mezarın Çağrısı .

David Hunter serisini o kadar çok sevdim ki bitmesin diye mümkün olduğunca erteledim kitabı fakat sonunda merakıma yenik düşüp okumaya başladım ve her zamanki gibi kitabı elimden bırakamadan bitti.

Seri bizde dört kitap olarak yayımlandı . Ben de seriyi dört kitap zannediyordum . Goodreads'e bakayım dedim kitap bitince orada serinin iki kitabı daha var görünüyor. Umarım yakın zamanda o kitapları da basarlar ve biz okuyucuları sevindirirler.

Simon Beckett Simon Beckett


 Mezarın Çağrısı'nı okumaya başladığım zaman seri sıralamasını mı yanlış yaptılar diye düşündüm ilk olarak . Arka kapağı okusam böyle düşünmezdim fakat artık arka kapakları okumadan kitapları okumaya başladığımı belirtmiştim daha önceki yazılarımda . Bazı arka kapak yazılarını okuyunca kitabı okumaya gerek kalmıyor çok güzel özet geçiyorlar ya da fazla abartarak beklentiyi arttırıyorlar ve sonuç hayal kırıklığı oluyor.

  Kitabın başında şaşırmamın sebebi David Hunter'ın ilk kitapta daha öldüğünü öğrendiğimiz eşi ve kızını canlı olarak bulmamdı . N'oldu , seri sırası mı şaşırdı derken sebebini anladım. Eşi ve kızı sağken aldığı son işlerden birisini okurken eşi ve kızının ölümüne ve nasıl olduğuna da şahitlik ediyoruz okurken . Bir baba ve eş olarak çok acıklı bir olay. Kendini toparlaması zor olsa da bir şekilde yaşama geri dönmüştü Hunter .  Aldığı son işlerden birisi olan ve bir seri katilin cesetleri gömdüğü yerdeki araştırmaları yarım kalmış ve bir sonuca ulaşamamışlardır . Yıllar sonra bu katil hapishaneden kaçar ve o gün orada olanların peşine düştüğü zannedilir.

 Bu olaydan sonra Hunter geçmişin acılarını hatırlarken o günlerde olanları tekrar yaşar ve günümüz olaylarını da bir şekilde çözmeye çalışır .


 Yine şahane bir kurgu idi. Yazarın kalemine ve tarzına bayılıyorum zaten. Bu kitap bir araştırma , polisiye ve gerilim haricinde insanlara ne kadar güvenmemiz gerektiğini de sorgulatıyor bize. Tanıdığımız ya da tanıdığımızı zannettiğimiz herkese güvenebilir miyiz? İnsanlara güvenmeden yaşayabilir miyiz? Araya belli bir sınırı nasıl koymalıyız gibi bir çok soru belirdi aklımda kitabı okurken . Bir de çok basit görünen , anlık verdiğimiz kararların nasıl bir ömür boyu pişmanlığa dönüştüğünü düşündüm kitabı okurken .

  Sonuç olarak hem güzel ve sürükleyici bir kurgu okudum hem de derin felsefi düşüncelere daldım kitabı okurken . Tavsiyemdir :))






Mezarın Çağrısı
Kitabın Adı :Mezarın Çağrısı
Yazar : Simon Beckett
Yayınevi :Yabancı Yayınları
Orjinal adı :The Calling of the Grave
Çevirmen :Nur Küçük
Sayfa Sayısı :342

Dedektif Terry Connor, David Hunter'ın kapısında belirince kötü anıları da beraberinde getirmişti. Yıllar önce bir tartışma sonucu araları bozulmadan önce çok yakın arkadaşlardı. Ancak tatsız bir geçmişle beraber, kötü haberleri de vardı. Tecavüzcü ve katil olan Jerome Monk, tutulduğu yüksek güvenlikli hapishaneden kaçmıştı.
Hunter sekiz yıl önce Monk'un ergen yaşlardaki kurbanlarının cesetlerini arayan bir ekiple beraber çalışmıştı. Fakat öldürülen kızlardan sadece birinin cesedini bulabilmişlerdi. Monk'un da bu arayışa dahil olması, olayları daha da karıştırmıştı. Şimdi ise katil hapisten kaçmış ve bu aramada görev alanları yeni kurbanları olarak belirlemişti. Hunter çok geçmeden geride bırakmaya çalıştığı şeylerin, istediği gibi geçmişte kalamayacağını anlayacaktı.
“Kitabın konusu her ne kadar rahatsız edici olsa da okuru kesinlikle hayal kırıklığına uğratmıyor.”
- Financial Times -
“İnanılmaz ürkütücü ve gergin bir kurgu. Nabzımızı yükseltmekten ve kanımızı dondurmaktan keyif alan bir yazar.”
- Barry Forshaw -








Simon Beckett Kimdir ? 

Simon Beckett 1960 yılında Sheffield’da doğdu. İngiliz filolojisi üzerine yüksek lisansını tamamlamasının ardından, eğitmen olarak İspanya’ya gitti. Oradan döndükten sonra serbest gazetecilik yapmaya başladı ve şimdiye kadar The Times, The Daily Telegraph, The Observer gibi gazeteler için yazı yazdı. Uluslararası çok-satanlardan olan dört kitaplık David Hunter serisinin diğer kitapları Ölümün Kimyası, Kemiklerin Şifresi, Ölülerin Fısıltısı ve Mezarların Çağrısı .





Yazarın Okuduğum Diğer Kitapları : 

 * Kapan  

David Hunter Serisi:

* Ölümün Kimyası 

* Kemiklerin Şifresi

* Ölülerin Fısıltısı 
                                                     

1 yorum:

  1. Seriye dair pek bilgim yoktu ama sen böyle anlatınca epeyce merak ettim abla. Listeme ekliyorum. :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.