4/13/2020

# Beyhan Budak # İnkılap Kitabevi # Kitap Yorumu

Senin Suçun Değil - Beyhan Budak

Senin Suçun Değil

Klinik Psikolog Beyhan Budak terapileri haricinde kitapları ve you tube videoları ile insanlara yardım etmeye çalışıyor .  Ben kendisinin kalemi ile Senin Suçun Değil kitabı ile tanıştım. 

Psikoloji kitapları kategorisinde yer alan Senin Suçun Değil, bu türde yer alan çoğu kitabın aksine sizi sıkmadan ilerliyor . Yazarın tarzının ve klinik tecrübesinin de bunda rolü çok büyük bana göre . İnsan ilişkilerinde ve iletişiminde uzman olunca bu ister istemez kalemine de yansıyor . 

Kitabın kapağında " Geçmişin yüklerinden kurtulma rehberi " yazıyor. Geçmiş ve yaşananlar bir çoğunuzu istemesek de çok etkiliyor ve bu etki gelecek yaşantımızda istenmeyen etkilere sebep olabiliyor . Bu etkilerin nedenlerini başta ya da tek başımıza fark etmeyebiliriz . Ancak bir uzman görüşü ya da uzman yardımı ile ortaya çıkan bu nedenlerden kurtulmak / işleri yoluna koymak da uzun ve sabır isteyen bir iştir. 

  Beyhan Budak bu kitabı ile bazı şeyleri fark etmemiz ya da sevdiklerimizde olanları anlayabilmemiz için yardımcı oluyor okuyucuya. Rehber olarak bahsetmedim kitaptan çünkü rehber denilince çoğu zaman sıkıcı ve tekdüze kitaplar akla geliyor . Oysa bu kitap bu türde değil. Örnekler ve anlatımı ile sizin bazı şeyleri fark etmenizi sağlayarak size bu yolda arkadaşlık ediyor. 

Beş bölümden oluşuyor kitap . 

1- Ailenin Bıraktığı derin izler 

2- Aile dışı etkenler 

3 - Sık karşılaşılan sorunlu ilişkiler 

4 - Zihinsel Virüsler

5 - Geçmişin Hasarını onarmak 

 Bölümlerin isimlerinden de anlaşılacağı gibi yazar bu kitabında çoğunlukla aile , geçmiş ve kendi zihnimize yoğunlaşmış durumda. Geçmişi ile barışamayan geleceğe sağlam adımlar atamaz.... 








Senin Suçun Değil
Kitabın Adı :Senin Suçun Değil
Yazar :Beyhan Budak
Yayınevi :İnkılap Kitabevi
Sayfa Sayısı :236

Hayatındaki sorunları düşün; değersizlik duygun, sana zarar veren ilişkilerinden vazgeçemeyişin, başarısızlıkların, aynı hataları tekrar tekrar yapışın, başkalarına şefkatle yaklaşırken kendine acımasız oluşun, içindeki kaybolmayan öfke ve hatta kıskançlıkların…
Bunları yaşamayı sen mi seçtin? Ya da belki de geçmişte yaşadıkların bugün böyle hissetmene neden oluyor. Kendini suçlamayı bırak, bu işleri daha kötü hale getirmekten başka bir işe yaramaz.

Bu kitapla birlikte geçmişinin karanlık dehlizlerine doğru bir yolculuğa çıkacağız; içine doğduğun aileden, yaşadığın travmalara kadar, bugün var olan problemlerinin geçmişteki izini süreceğiz. Çocukken alman gereken sevgi, saygı ve güveni alamadığın zaman neler olduğunu, zehirli anne baba davranışlarının nasıl yıkıma yol açtığını görecek; bazen önemsiz sanılan küçük bir travmanın uzun vadeli etkilerinin çok büyük olduğunu fark ettikçe hafifleyeceksin.

Bu kitap sana mucizeler vaat etmiyor, hiçbir şey mükemmel olmayacak, ancak şu anki halinden daha iyi hissetmen kesinlikle mümkün. Beraber yürüyeceğimiz yolun amacı bu.
Kendine bu şansı vermelisin…





Beyhan Budak Kimdir? 

Beyhan Budak İlköğretim ve lise eğitimini Ankara’da alan Beyhan Budak üniversite eğitimini İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde tamamlamıştır.

Üniversite eğitimi sonrasında ilk yüksek lisans eğitimini Gazi Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü’nde yapmıştır. Romantik ilişkiler üzerine yüksek lisans tezini hazırlamıştır. İkinci yüksek lisansını “Klinik Psikoloji” alanında İstanbul Esenyurt Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Beyhan Budak evli ve iki çocuk babasıdır.

Uzun yıllar T.C. Sağlık Bakanlığı’na bağlı bir hastanede çalıştıktan sonra istifa etmiştir ve psikoterapi ve eğitim çalışmalarına kurucusu olduğu merkezde devam etmektedir.

2018 yılında Tedx Kaleiçi etkinliğinde, “O Satın Aldığın Şey Mutluluk Değil!” isimli bir konuşma yapan Beyhan Budak, birçok kurumda ve şehirde kendine yardım konularında 300’den fazla konuşma yapmıştır ve hâlâ bu konuda çalışmalarına devam ediyor. Birçok TV ve radyo programında alanıyla ilgili paylaşımlarda bulunmuş, bazı çizgi filmlere senaryo danışmanlığı yapmıştır.

Kendi danışanlarına psikolojik destek vermek dışında, birçok sebepten ötürü psikolojik yardım alamayan insanlara ulaşabilmek için kurduğu YouTube kanalında “Popüler Psikoloji” ve “Kendine Yardım” konularında videolar yayınlamaktadır. Bu kanalda yayınladığı videolar, bugüne kadar 500 binden fazla kişi tarafından 30 milyondan fazla kez izlenmiştir.

                                                     

5 yorum:

  1. Olanların benim suçum olmadığını düşünmek gerçekten çok rahatlatıcı.

    YanıtlaSil
  2. Zihinsel Virüsler bölümünü özellikle merak ettim. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Selam canım :)
    İsmi bile ne kadar önemli aslında... Sanıyorum son zamanlarda byle kitaplar daha çok çıkıyor.... Çünkü geçmişin yükü artık sırtımızda kamburluk yapıyor diye düşünüyorum.
    İyi geceler.

    YanıtlaSil
  4. Ben bu kitabı çok beğendim gerçekten :)

    YanıtlaSil
  5. Bu tarz kitapları seviyorum ben de ☺️

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.