4/09/2020

# Çağatay Yaşmut # Kitap Yorumu # Maceraperest Kitaplar # Oğlak Yayınları

Benim Canım Ailem - Çağatay Yaşmut

Benim Canım Ailem


  Başkomiser Galip Polisiyelerinden ilk okuduğum kitap Moda Cinayetleri oldu . Kitabı ve Çağatay Yaşmut'un kalemini çok sevdim.  Serini yeni kitabı çıkınca kitaplığıma hemen ekledim fakat okumak şimdiye nasip oldu .

Benim Canım Ailem diğer kitap gibi tek bir olayın anlatıldığı bir roman değil , üç uzun öyküyü barındıran bir kitap. Üç farklı olay çözüme ulaştığı için daha farklı ve eğlenceli olmuş. Polisiye kitaplara eğlenceli dediğim için kızanlar olabilir fakat sevdiğim bir tür olduğu için bu tabiri kullanmayı tercih ettim.

 İlk hikaye kitaba da adını veren Benim Canım Ailem . İstanbul'da bir taksici öldürülmüş bulununca bu olayı hemen araştırmaya başlarlar . Olay geçmişin karanlık sayfalarını araladıkları zaman çözülecektir. Okumaya başladığımda farklı teorilerim vardı fail hakkında . Sayfalar ilerledikçe öyle bir yere geldi ki ben bunu bir yerlerden hatırlıyorum dedim. Bir film ya da bir kitap olabilir . O olayın benzerini hafızama kaydetmiştim. Yaşadığım deja-vu hissi ile beraber tamam olayı çözdüm , katil bu dedim. Yanılmadım tabii ki !!!

İkinci hikaye ise Yabancılar . Bu da keyifle okuduğum bir öykü oldu . Buradaki olayda da hafızam hemen benzerini gözümün önüne getirdi ve bu olabilir dedi. Zaten ilerleyen sayfalarda da benim gözümün önüne geleni Galip'e söylediler ve olayı çözdüler. Bu olay da bana bir puan daha kazandırdı :D

Son öykü ise Can Sıkıntım . Bana farklı gelen tek öykü bu oldu . Gidişat ve olanlar beni şaşırtmasa ve baştan yapanı tanısak da kitabın sonu sürpriz oldu benim için . Dünya küçük derler ya kitabın sonunda ne kadar küçük olduğunu okuyoruz.

Bütün öyküleri hızla okudum ben . Üç ayrı öykü olduğu için zamana yayarak da okuyabilirsiniz. Keyifli bir okuma süreci oldu benim için.




Benim Canım Ailem
Kitabın Adı :Benim Canım Ailem
Yazar :Çağatay Yaşmut
Yayınevi :Oğlak Yayınları
Sayfa Sayısı :248


Ökkeş ile Hüseyin taşıdıkları kişiyi raya yatırdılar. Ökkeş saatine baktı. Ardından raylardan aşağıya inerek gözden kayboldular. Mümtaz bir süre daha bekleyip gittiklerinden emin olunca, gizlendiği ağacın arkasından çıkarak rayda yatanın yanına koştu.

Ökkeş’in kızı Zeliha’yı kanlar içinde buldu. Başında koca bir yara vardı.

Demek ki, Ökkeş ile Hüseyin, aile meclisi kararıyla Abdullah’tan sonra zavallı Zeliha’yı da öldürmüşlerdi. Kızı raylara yatırarak suçu trene atacaklardı. Sözüm ona, intihar süsü vererek ceza almaktan yırtacaklardı.

Vay kurnazlar vay! Vay katiller vay!







Çağatay Yaşmut Kimdir ?

Çağatay Yaşmut 1968 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Üniversitesi’nde Ekonometri okudu. Başta bankacılık ve finans olmak üzere, birçok sektörde uzun süre çalıştı. Maltepe Üniversitesi Felsefe bölümünde yüksek lisans yaptı.

2008 yılında Beyoğlu’nun arka sokaklarını anlattığı Beyoğlu Çıkmazı, romanıyla yarattığı Başkomiser Galip tiplemesini, Şarkılar Susunca, Beni Yavaş Öldür, Kadıköy Cinayetleri ve Moda Cinayetleri romanları ile yine Başkomiser Galip maceralarının anlatıldığı Doktor Ceyda’yı Kim Öldürdü? adlı hikâye kitabıyla sürdürdü.

Kadıköy Cinayetleri romanı 2012 yılında “Dünya Kitap Altın Sayfa Polisiye Roman Ödülü”ne layık görüldü. Halen çeşitli dergilerde hikâyeleri yayımlanmakta.

Türkiye Polisiye Yazarları Birliği üyesi olan yazar, evli ve İstanbul’da yaşıyor.

Başkomiser Galip Polisiyesi Serisi :

 1- Beyoğlu Çıkmazı
 2- Kadıköy Cinayetleri
 3- Beni Yavaş Öldür
 4- Doktor Ceyda'yı Kim Öldürdü
 5- Şarkılar Susunca
 6- Moda Cinayetleri
7- Benim Canım Ailem



                                                     

3 yorum:

  1. Yazarı ve kitabını sizin bu yazınızla tanıdım. Açıkçası kitaplarla aram çok fazla yok, dijital hâlini bulursam okumak isterim.

    Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Polisiye kitaplarının bir çoğunu seviyorum. Bu kitabı da yakında inceleyeceğim teşekkürler. Bu arada bloğuma çay içmeye devetlisiniz :)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı da seriyi de duymamıştım daha önce, sayende öğrendim ve ilgimi çekti Nilüfer abla. Teşekkürler :)
    Ve son yazımda seni meydan okumaya davet ettim, yanıtını bekliyorum. :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.