4/15/2020

# Kitap Yorumu # Koridor Yayınları # Yrsa Sigurdardottir

DNA - Yrsa Sigurdardottir

DNA

“Yarın daha iyi olacak. Bir parça daha iyi. Bir sonraki gün biraz daha iyi olacak. En sonunda dayanılır olacak. Bununla yetinsen iyi olur.”

  Kitabın kapağında James Patterson " İnsanların bu kitaba neden bayıldığını anlayabiliyorum . " diyor ki bu sözlerinde bence de son derece haklı . Kitabı ben de soluksuz bir şekilde okudum. Yazar farklı bir çok karakter ve olayı başarılı bir şekilde bağlamış ve hepsinde de başarılı olmuş. Kitabı çok sevdim bu gerçek  .Kitabı çok sevmem bir kaç nokta hakkında da eleştiri yapmama engel değil . Her zaman dediğim gibi yorumlarımda objektif olmaya çalışırım . Beğendiğim noktayı söylediğim gibi beğenmediğim noktayı da belirtirim. DNA 'da da arada tempo düştü ve bu düşük tempodaki bazı bölümlerde yazarın konuyu biraz uzattığını düşündüm. Birkaç sayfa da olsa bu bölümler okurken sıkıldım. Sonra hemen kendini toparlayarak eski hızına geri döndü.

 Children's House serisinin ilk kitabı DNA . İlk kitap böyleyse diğerleri nasıldır diye merak ettim şimdiden . Bizde serinin diğer kitaplarının çevirisi yok bildiğim kadarıyla. Umarım yakın zamanda çevirilir onlar da .

Üç çocuk sahibi genç bir kadının öldürülmesi ile başlıyor olaylar . Eşi şehir dışında iş gezisindeyken gecenin bir yarısı vahşi bir şekilde öldürülüyor genç kadım. Öldürülme şekli de okuduğum hiç bir kitapta görmemiştim bu güne kadar . Akla hayale gelmeyecek bir alet ve şekilde öldürülüyor. Katil geride hiçbir iz ,kanıt bırakmıyor . Bir tanık dışında !!! Ondan da haberi yok. Bütün olay sırasında yatağın altında saklanan küçük kız bütün olaylara şahit oluyor .

Çocuk Hizmetlerinden Freyja çocuğun gördüklerini anlatması için polis ile işbirliği yapıyor . Küçük kızı konuşturarak gördüğü ve duyduğu şeyleri sağlıklı bir şekilde ondan öğrenmek zorundalar . Yoksa kızın da hayatı tehlikeye girecektir ...

Zamanla ve çaba ile kızın bildiklerini parça parça da olsa öğrenirler . Ancak bu sırada bir cinayet daha işlenir ve artık bu soruşturma bir seri katil  soruşturmasıdır .

Şehrin başka bir noktasında da amatör bir telsizci daha önce denk gelmediği bir frekansta yayın duyar . Bu yayında sadece rakamlar verilmektedir ve bu rakamların gizemini de sadece o çözebilecektir.

Son sayfalara kadar katil budur diyemediğim bir kitap oldu DNA . Bazı şüphelerim oldu . Şüphelerimin olduğu grubun içerisinden çıktı fakat sebebi ve işleyiş tarzı kan donduran cinsten. DNA ile ne alakası var derseniz kitabın sonunda açıklığa kavuşuyor .

Psikolojik gerilim severler bu kitabı seveceklerdir diye düşünüyorum .







DNA
Kitabın Adı :DNA
Yazar :Yrsa Sigurdardottir
Yayınevi :Koridor Yayınları
Orjinal adı :DNA
Serisi : Children's House #1
Çevirmen : Sevda Duman
Sayfa Sayısı :486

Monoton bir hayat süren otuzlu yaşlardaki Elísa bir gün kendi evinde akıl almaz bir biçimde öldürülür ve olayın tek tanığı o geceden sonra hiç konuşmayan yedi yaşındaki kızıdır. Çok geçmeden aynı yöntemle işlenen bir başka cinayeti soruşturan Dedektif Huldar’a göre katilin zihnini çözebilecek ve arkasında neden şifreli mesajlar, anlamsız sayılar ve olasılık hesapları bıraktığını söyleyebilecek tek kişi bu kızdır.

Huldar ve ona yardım eden travma uzmanı psikolog Freyja, küçük bir kızın karanlık hikayesindeki bilinmeyenleri araştırırken şehrin diğer ucunda amatör bir radyo programcısı ölümcül bir paranoyayla karşı karşıyadır: Aldığı gizemli mesajlar onu korkunç bir caninin peşinde av mı yapacaktır avcı mı?








Yrsa Sigurðardóttir Kimdir? 

 Yrsa Sigurdardottir 24 Ağustos 1964 yılında Reykjavik'de dünyaya geldi. Üniversite Lisans eğitimini İzlanda'da aldı, Yüksek Lisans'ını ise Kanada'da (Montreal) bitirdi. 1997 yılında ilk çocuk kitabını yayınlar. 2005 yılında ilk polisiye kitabını "Son Ayinler" (Þriðja táknið) yayınlanır. Bu kitap birçok dile çevrilmiştir.









                                                     

1 yorum:

  1. Yazarın ismi ne ilginçmiş. Bu arads bir Sebastian Fitzek okuduğunu farkettim. Benim elimde de bir tane var merak ettiğim bir yazardı.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.