4/25/2020

# Giovanni Papini # Kırmızı Kedi Yayınevi # Kitap Yorumu

Kaçan Ayna - Giovanni Papini


Kaçan Ayna

   Kırmızı Kedi Yayınevi'nden yayımlanan Borges'in Babil Kitaplığı serisinin yedinci kitabı Kaçan Ayna .

Kaçan Ayna ile ilk kez tanıştım Papini'nin kalemi ile . Yazarın kitaplarından Gog okuma listemde yer alsa da henüz okuyup yorumunu giremedim kitabın.

  Kitaptaki ön söz kısmında Borges yine yazardan ve onunla ilgili düşüncelerinden bahsetmiş. Çoğu kitapta açıkça belirtmek isterim ki ön söz kısımlarını sevmiyorum. Okuyorum okumasına fakat bazısı zaman kaybı olduğu gibi bazısı da kitabın özetini geçtiği için sinir ediyor. Bu seride ise severek okuyorum ön söz kısımlarını . Yazarlar hakkında bilgi alırken Borges'in düşüncelerini de duymayı seviyorum.

On kısa öykü yer alıyor kitapta . Burada hepsini ayrı ayrı ele almak yerine sadece isimlerini vermeyi uygun buluyorum.

* Havuzda İki Yansı
* Saçma Sapan Bir Öykü
* Zihinsel Bir Ölüm
*Hasta Beyefendinin Son Ziyareti
*Neysem O Olmak İstemiyorum Artık
* Sen Kimsin?
* Ruh Dilencisi
* Başkasının Yerine Canına Kıymak
* Kaçan Ayna
* Ödenmeyen Gün

Öykülerin isimlerini okuduğunuz zaman zaten az çok içeriği hakkında fikir sahibi olabiliyorsunuz . Her bir öyküyü sevdiğimi belirtmeliyim. Fantastik ve felsefi yanları da olan öyküler kitapta yer alanlar.

   Bir gün geçmişteki kendiniz ile karşılaşsaydınız onunla ne konuşurdunuz? Ona yol gösterir , yapmaması gerekenleri söyler miydiniz ? Ya da tam tersi olsaydı da gelecekteki daha yaşlı halinizle karşılaşsaydınız. Onunla sohbet mi ederdiniz yoksa onu yok etmek mi isterdiniz?

Yine bir gün karşınıza çıkan birisi sizden ömrünüzden bir yılı  ödünç isteseydi verir miydiniz ? Bu bir yılı siz istedikçe size azar azar geri ödemeyi vaat etseydi? Bu teklifi düşünür müydünüz yoksa hemen geri çevirir miydiniz?

 bir sabah uyandığınızda çevrenizdeki dostlarınızın , arkadaşlarınızın sizi unuttuğunu ve hatırlamadığını fark etseydiniz üzülür müydünüz? Yoksa sıfırdan başlama şansını yakaladığınız için mutlu olur muydunuz????

 İşte bu be buna benzer sorular sorduran ve farklı yanıtları olan öyküler kitapta yer alanlar. Öykü okumayı seven okuyucular külliyatlarına bu kitabı da ekleyebilirler.





Kaçan Ayna
Kitabın Adı :Kaçan Ayna
Yazar :Giovanni Papini
Yayınevi :Kırmızı Kedi Yayınevi
Orjinal adı :Lo Specchio Che Fugge
Çevirmen : Şadan Karadeniz
Sayfa Sayısı :104

"Buenos Aires varoşlarında bir mahallede, Trajik Gazete ile Kör Pilot'u, kötü bir İspanyolca çevirisinden okuduğumda on bir-on iki yaşlarında olmalıyım.
Ne olursa olsun, kişisel bir yaşantıya gönderme yapmak istiyorum. Şimdi, öylesine uzak olan o sayfaları hayranlıkla, gönül borcuyla yeniden okurken, kendi bulduğuma inandığım, kendi biçemimce uzamla zamanın başka noktalarında yeniden işlediğim masallar buluyorum onlarda.
Papini'nin hak etmediği bir biçimde unutulmuş olduğundan kuşku duyuyorum. Bu kitaptaki öyküler, insanın melankoliye ve alacakaranlığa eğilimli olduğu bir çağın ürünleridir, ama günümüzde sanat onları değişik kılıklara bürüse de, melankoli ile alacakaranlık yitip gitmiş değildir."
-Jorge Luis Borges-






Giovanni Papini Kimdir?

Giovanni Papini 9 Ocak 1881 yılında Floransa, İtalya'da dünyaya gelmiştir. Kendi kendini yetiştiren yazar, ateşli, kırıcı ve aykırı düşünceli bir polemikçiydi.

Birçok önemli topluluk ve dergi kuran Giovanni Papini, çelişik teoriyi benimseyip bıraktıktan sonra gösterişli bir şekilde Katolikliğe geçmiştir.

Fakat kendi düşünce tarzına ters düşen nazariye ya da insanlara karşı kavgacı tutumunu değiştirmemiştir. Giovanni Papini, 8 Temmuz 1956 yılında Floransa, İtalya'da hayatını kaybetmiştir.


                                                     

4 yorum:

  1. Kitapta önsöz okumayı ben de pek sevmem, hızlıca bi bakarım sadece.
    Bakalım Kaçan Ayna kitabının içindeki hikayeler nasıl...

    YanıtlaSil
  2. Kaçan Ayna Bilgilendirme için teşekkürler, Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  3. Ben de bu yazarı hiç okumadım. Bahçe sezonu çok kitap okunur not alayım ☺️

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.