3/21/2020

# diğer # Dünya Şiir Günü

Dünya Şiir Günü

Dünya Şiir Günü

 21 Mart Dünya Şiir Günüymüş. O kadar gün var ki hepsini akılda tutmak mümkün değil, zaten hepsini hatırlamak da gereksiz bana göre. Bu sabah sosyal medyayı karıştırırken Dünya Şiir günü olduğunu öğrendim. ilk kez 1999 yılında UNESCO tarafından ilan edilmiş ve dünya çapında kutlanmaya başlanmış . Günün amacı " farkındalık yaratmak ve ulusal, evrensel, bölgesel şiir hareketlerine taze bir enerji sağlamak"olarak nitelendiriliyor. Ben de bu güne bir şiir ile eşlik etmek istedim.

Yitik Ülke Yayınlarından çıkan Ursula K. Le Guin 'in Tanrı Kuşlarıyla Buluşmak kitabından Hexagram 45 isimli şiirini güne hitaben bırakıyorum.

" Sözcükler ,toplanın etrafıma!
Değişim Teyzeniz çağırıyor sizi,
çağırıyor imparatoru saraya
Yaklaşın, yaklaşın, bana yaklaşın!
Sıraya girin kendi kendinize,
köylüler, tacirler ,ustalar ve efendiler,
cins isimler ve işçi fiiller,
tatlı sıfatlar, mutluluğun adları.
Bürünün sözdizimi zırhına, çekin kılıçlarınızı,
bağırın ,kükreyin ,yeni anlamlar keşfedin.
Kurtarın beni sessizlik ifritlerinden.
Mavilerin arasında kırmızı! kırmızı! diye bağırın.
Hikâye sonuna erdiyse, yeni bir tane yazın."



                                                     

1 yorum:

  1. Çok güzel bir şiirmiş gerçekten.Hiç duymamıştım bugünün dünya şiir günü olduğunu:))teşekkürler bu bilgi için

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.