3/20/2020

# Flamingo Yayınları # Gytha Lodge # Kitap Yorumu

Pusudaki Kız - Gytha Lodge

Pusudaki Kız

  İlk çıktığı andan itibaren ismi ve konusu ile ilgimi çeken bir kitaptı Pusudaki Kız . Bazen bir kitap çıkar ve hakkında hiçbir şey bilmeden sizi çektiğini hissedersiniz ... Bu durum size olur mu bilemiyorum ancak bana oluyor . Çekildiğimi hissediyorum ancak alıp almamakta kararsız kalıyorum. Bu kitap için de bunları hissettim . Kitabı satın almadım , okumak için ödünç aldım ben de . İyi ki de ödünç aldım dedim kendime kitabı bitirince ...

  1983 temmuz ayında altı genç ormana kamp yapmaya giderler ve sadece beş tanesi geri döner . Aralarında en küçükleri olan Aurora - on dört yaşında - kaybolmuştur . Zamanın en büyük arama çalışmaları yürütülür fakat bulunamaz...

Otuz yıl sonra ormanda kamp yapmaya giden bir ailenin küçük kızı insan kalıntıları bulur . Olaya çağrılan Dedektif baş komiser Jonah Sheen ilk görüşte bunların Aurora'ya ait olduğunu anlar. Kayıp vakası yaşandığında o henüz genç bir polis memurudur ve bu olay onu etkilemiştir.

Çift zamanlı olarak ilerliyor kitap. Aurora'nın katilleri aranırken otuz yıl önceye gidip Aurora'nın ağzında kampta olanları okuyoruz. Çift zamanlı ilerlemeyi oldukça başarılı bir şekilde yürütmüş yazar.

Otuz yıl önce kampa giden çocuklar tekrar çağrılır ve ifadeleri tekrar ele alınır . Geçmişte verdikleri ifadeler ve yeni ifadeleri karşılaştırılır. Aradaki farklılıklar ortaya konulur ve saklanılanlar ortaya çıkarılmaya çalışılır .

Konu olarak ilgimi çekti kitap . Okurken konu olarak açıkta kalan bir nokta olmamasına rağmen kitaptaki duyguları alamadım ben . Ne ailedeki üzüntüyü , ne ceset bulunduğu zamandaki şaşkınlığı , ne de araştırmadaki gerilim ve heyecanı . Belki ilk kitap olduğu içindir diye düşündüm. Serinin diğer kitapları nasıl bilemiyorum . Bizde kitabı okuyanlardaki yorumları okudum ve herkes çok beğenmiş . Ben de goodreads'e baktım . Orada da benim gibi düşünenleri görünce sorun bende değilmiş dedim... Bu nedenle kitabı satın almayıp ödünç alarak okuduğum için sevindim . Kitabı ortalama buldum çünkü ben .


Pusudaki Kız Hakkındaki Övgüler :

“Çok sevdim. Olağanüstü bir polisiye kitap.”
                                                                  Marian Keyes

 “Çok çekici ve adamakıllı bir polisiye roman... Sayfalar arasında gezinirken, uykumdan oldum. Konu iyi, karakterler parlak, yazım güzel: tam isabet!”
                                                                   Jo Spain, çoksatar İtiraf kitabının yazarı

 “İki zamanlı, gelecek vadeden güçlü bir gerilim romanı. Gizemli, şık ve tamamen etkileyici.”
                                                                   Will Dean, Kara Çamlar kitabının yazarı

 “Bazen zarif, bazen vahşi, bazen ateşli, bazen soğukkanlı, Pusudaki Kız, insanı olduğu yere çivileyen, hızla okutan, bitirmeyi hem isteyeceğiniz hem de istemeyeceğiniz nadir ilk romanlardan biri. Cidden etkileyici.”
                                                                  Chris Whitaker, Uzun Meşeler kitabının yazarı

 “Böyle zevkle okuduğum bir ilk roman hatırlamıyorum - böylesine karmaşık bir öyküyü büyük ustalıkla anlatıyor ve karakterler çok güzel.”
                                                                   Helen Callaghan, çoksatar Sevgili Amy kitabının yazarı






Pusudaki Kız
Kitabın Adı :Pusudaki Kız
Yazar :Gytha Lodge
Yayınevi : Flamingo Yayınları
Orjinal adı : She Lies in Wait
Serisi : DCI Jonah Sheens #1
Çevirmen : Uğur Gülsün
Sayfa Sayısı : 432


1983 yılının sıcak bir Temmuz gecesinde, altı okul arkadaşı ormanda kamp yapmaya gider. Aurora Jackson da, bu her biri göz alıcı ve muhteşem gençlerle gitmek için can atmaktadır. Otuz yıl sonra bir ceset keşfedilir. Başkomiser Sheens, olay yerine çağrılır ama zaten onu neyin beklediğini çok iyi bilmektedir: Aurora Jackson, sonunda bulunur. Ama hepsi bu kadar da değildir. Yıllar boyunca hiç kimseye bir suç isnat edilemez. Ta ki ceset, sadece bu altı kişinin bildiği bir yerde bulununcaya kadar... Görünüşe göre, katil çok yakınlardadır.




Gytha Lodge Kimdir ?



Gytha Lodge Bol ödüllü oyun yazarı , roman yazarı olan Gytha Lodge çok bilmiş küçük bir çocuk yetiştirmekle ilgili bir blog da yazıyor.  Yazar kitap yazmadığı zamanlarda genelikle video oyunları yazmakta ve global bir çeviri firmasında metin yazarlığı ekibini yönetmektedir.

Yazmaya ve oyunlarını sergilemeye 2002-2005 yılları arasında Cambridge Üniversitesi , Corpus Chiristi Koleji'nde İngilizce okurken başladı . Ayrıca UEA'da yaratıcı yazarlık eğitimi aldı .2009 yılında En İyi Oyun dalında Geoffrey Whitworth Ödülü'nü, aldıktan sonra kendi tiyatrosunu kurdu . Tek kişilik oyunu Otherwise 2010 'da Fringe Ödülü 'nü kazandı . Yeovil Edebiyat Ödülü ve Sanat Konseyi Kurgu Ödülü için aday gösterildi . Wattpad platformunda , genç yetişkinlere ve çocuklara yönelik yazıları toplamda beş milyon kez okundu . Pusudaki Kız yazarın ilk romanı.

                                                     

1 yorum:

  1. Ayy okurken heyecanlandım. Benlik bir kitap. Malum evdeyiz geceleri kitap okumak iyi oluyor.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.