3/29/2020

# film

Ne İzledim ? #5


Fakir: Bir Hint Fakirinin Olağanüstü Yolculuğu

Fakir
2018 yapımı film 1 saat 36 dakika sürüyor ve komedi, dram türünde.

Fakir: Bir Hint Fakiri'nin Olağanüstü Yolculuğu, hiç tanımadığı babasını bulmak için yola koyulan Aja'nın maceralarını anlatıyor.
 Aja,  okula  gittiği zaman okuma dışında ilk öğrendiği şeylerden birisi de fakir olduklarıdır . O yaşlarda artık fakir olmak istemediğine karar verir.Babasını tanımayan Aja
' ya annesi onu mektuplarını gösterir ve Fransa'da olduğunu söyler .  Annesinin ölümünün ardından onun küllerini Paris'e götürmeye karar verir .  Aja'nın çıktığı bu yolculuk onu farklı ülkelere götürecek  ve bu arada da aşkı bulmasını sağlayacaktır .

Ailece seyredilebilecek güzel bir filmdi Fakir.  Biz ailece sevdik , tavsiyemdir.



Karakomik Filmler : 2 Arada

Karakomik Filmler
2019 yapımı film 1 saat sürüyor .

Bu filmle ilgili olumsuz eleştiriler duymuştum ve filmi merak ettim gerçekten kötü mü diye. Eleştirilerde sonuna kadar haklılarmış ,filmi sevmedim . Sadece benim fikrim de değil evdekiler de sevmediler . Arabalı vapurda geçen film Ayzek isminde birine odaklanıyor . Film hakkında dazla bir şey yamaya gerek yok güzel değildi...












Dark Encounter


Dark Encounter  2019 , İngiltere yapımı olan film 1 saat 37 dakika sürüyor.

Ailenin 8 yaşındaki kızı Maise  bir yıl önce kaybolmuş ve bulunamamıştır . Bir yıl sonra aile ve yakınları anma töreninden eve dönmelerinden  sonra garip olaylar olmaya başlar. Evin yakınındaki ormanda garip ışıklar görürler ve birer birer yakınları ortadan kaybolmaya başlar.

 Filmin ilk yarısını seyrederken klasik uzaylı kaçırması olayı diye düşündüm . Hatta sıkılmadılar uzaylı kaçırması filmleri yapmaktan diye söylendim de . Filmin ikinci yarısı başlayınca olay boyut değiştirdi ve beni ekrana bağladı .

Sonuç olarak beni şaşırttılar , sıradan bir olay değildi. Farklı kurguları bağlamışlar ve bu benim çok hoşuma gitti. Bilim kurgu ve gerilim bir aradaydı . Sonuç olarak bu hafta seyrettiğim filmlerin içinden en sevdiklerimden oldu .



Gulyabani


Gulyabani
 2014 yapımı film 86 dakika sürüyor.

Üç senarist Güneş,  Aslı ,Yasemin ve başrol oyuncusu Duygu
fantastik bir konusu olan bir filmin senaryosunu yazmak için ormandaki bir av evine giderler. Falcı bir kadından duydukları Gulyabani efsanesini başta onlara boş gelse de zamanla Gulyabaniyi uyandırdıklarını fark edeceklerdir.

Kızlara aksıntı olmaya çalışan köylüler filme komedi unsurunu katarken Gulyabani de yapaylık katmış . Biraz daha geçekçi bir maske ya da animasyon yapabilirlerdi.

Korku ve komedi öğerinin iç içe geçtiği filme korkmak bir tarafa kahkahalarla seyrettik . Kafa boşaltmak için seyredilebilecek bir film.




Virüs - The Flu


Virüs 2013 yapımı Güney Kore yapıı film 1 saat 57 dakika sürüyor .

Virüs salgınını hayatı felç ettiği bu günlerde seyredilebilecek en güzel filmlerden birisi diyebilirim. Virüsün hava yolu ile nasıl bulaşıp bir anda nasıl yayıldığını çok güzel gösteriyor film. Üstelik başka bir ülkenini kontrolü altındaki bir ülkenin başkanının kendi insanları karşısında nasıl da çaresiz hale getirildiğini görüyoruz filmde. Bağımsızlık güzel şey...

Havadan bulaşan bir virüs, Seul’u etkisi altına alır. İnsanlar salgın karşısında çaresizce önlem almaya çalışırken, salgına yakalananların sayısı hızla artar. Hava yolu ile bulaşan virüs, 36 saat içinde salgına yakalananları ölüme sürüklemektedir. Seul’den sadece 19 mil uzaklıktaki bölge tamamen karantina altına alınır.

Duygusal ve harika bir filmdi .


Muska

Muska 2014 yapımı gerilim türünde olan film 1 saat 21 dakika sürüyor.

Popüler bir dergide kadın-erkek ilişkileri üzerine köşe yazıları yazan Celal, özel hayatında çapkınlığından dolayı biraz sıkıntıdadır. Zira sevgililerini sıklıkla aldattığı için kapı dışarı edilir. Dergiden ödemesini alamadığı için de beş parasız kalmıştır. Sevgilisinin evinden kovulunca kalacak yeri olmadığı için iş arkadaşının da yardımıyla büyük bir konakta pansiyoner olur. Fakat oldukça kasvetli ve metruk görünen bu konağı Celal'in gözü pek tutmaz. Kendi halinde yaşlı bir kadın gibi görünen ev sahibi Aliye Hanım'da bir gariplik vardır. Celal kabuslar gördüğü birkaç gecenin ardından evden ayrılmak istese de, diğer pansiyoner Yasemin onu kalması konusunda ikna eder. Oysa Celal, aslında nasıl bir belaya doğru sürüklendiğinden haberdar değildir...

Karanlık atmosferde çekilen film gerilim filmi olarak belirtilse de gerilimi hissetmedim ben . Karanlık çekimleri sevmiyorum. Karanlık olunca korku ya da gerilim olmuyor maalesef. Ben filmi sevemedim.

Replikalar


Replikalar 2019 yapımı film 1 saat 48 dakika sürüyor .

Başarılı nörobilimci William Foster, işine ve ailesine tutkuyla bağlı olan bir adamdır. Emeklerinin karşılığını almak için uğraşan bilim adamı büyük bir proje üzerinde çalışmaktadır. Bir insan zihnini başarılı bir şekilde bilgisayara aktarabilmenin eşiğindeki adamın dünyası, ailesinin hayatını kaybettiği bir trafik kazası ile altüst olur. Onları diriltmek için çaresizce uğraşan Foster, ailesinin klonlarını yaratmak için meslektaşı Ed Whittle ile çalışmaya başlar. Ancak kaybettiği 4 kişilik ailesinden yalnızca 3 kişiyi geri getirebilme şansı olduğunu anladığında büyük bir karar vermek zorunda kalacaktır...

Keanu Reeves'in oyunculuğunu seviyorum  .Şimdiye kadar seyrettiğim filmlerini - Yanlış Kapı dışında - çok sevdim.  Replikalar'ı da iki kez seyrettim ve her defasında da ilk defa seyrediyormuş gibi hissettim. Seyretmediyseniz bakın derim.


Şeker Çocuk

Şeker Çocuk Dram ve biyografi türünde film 1 saat 35 dakika sürüyor.

Alkol bağımlısı babasıyla ilişkisini düzeltmeye çalışan bir çocuk yıldızın hikayesini anlatan film, genel hatlarıyla Shia LaBeouf’ın hayatından uyarlanıyor. Çocuk oyuncu olan Otis, akli dengesi yerinde olmayan babası ile mücadele etmek zorunda kalır. Otis'in eski bir palyaço olan babası James, alkol bağımlılığı nedeniyle rehabilitasyon merkezine yatıp, tedavi görür. Tedavisinin bitmesinin ardından temiz kalıp, sorumluluk almaya çalışan James, setlerde oğlunu tehdit ederek onun motive olmasını sağlar. Otis, sancılı geçen çocukluk döneminin ardından artık bir yetişkin olduğundaysa sadece babası ile ilgili sorunlarla değil, kendi mental sorunlarıyla da başa çıkmak zorunda kalır.

Ağır ilerleyen bir filmdi ve bana hitap etmedi.



Sonsuz Siper


Sonsuz Siper2 saat 17 dakika süren film dram türünde .

Gerçek olaylardan uyarlanan film İspanyol iç savaşı zamanında geçiyor.

2019 yılında  San Sebastián Uluslararası Film Festivali'nde En İyi Yönetmen  ve En İyi Senaryo Jürisi ödülünü kazanmış film.

İspanya iç savaşında Cumhuriyetçileri tutan bir adam tutuklandıktan sonra kaçarak evinde, duvarlar arasındaki küçük bir bölmede saklanır. Uzun yıllar boyunca bu durumda ailece durumlarını , adamın yaşamını ve ülkenin durumunu anlatıyor film. Aldığı ödülleri sonuna kadar hak etmiş . Ben çok sevdim.




                                                     

3 yorum:

  1. Bu sıralar filmlere sardık. Listeyi ekledim. İzleriz inşallah :)

    YanıtlaSil
  2. Kara komik filmler Cem Yılmaz'ın en kötü eseri olmuş keşke hiç çekmeseymiş.

    YanıtlaSil
  3. gulyabani izleyim. bu salgın günlerinde çok neşeli filmler izliyonuz bakıyooom :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.